måndag 7 november 2011

Barnvälsignelse!

Äntligen så har vi haft barnvälsignelse för vår Wilma. Vi har inte barndop i vår kyrka utan vi välsignar barnen istället så som Jesus gjorde i bibeln. Vi har avaktat med det pga att vi inte har haft en kyrka som har varit vår. Men nu så är Gilead vår kyrka, vårt nya "hem" och vi stortrivs. Det var väldigt kul att ha det tillsammans med två andra par som är våra vänner sen länge tillbaka. Jonas sjöng så vackert och det var ett bildspel på de tre små godingarna.

Det var så kul att stora delar av min familj kom och förgyllde denna dag även om 9 blev sjuka eller fick förhinder och några jobbade så var vi ändå drygt 20. Det är fördelen med att vara en stor familj. Men jag saknade mina syskon!
De fyllde 3e raden...
och lite till. Maria var så snygg i klänningen som hon fick av mig :)! Jag ville ha den själv;)!
Mys med morfar!
Rosa blommor hade vi på borden hemma, jag gillar ju rosa :)!
Tårtor på rad smakade gott efter mumsig kycklinggryta.
Wilma fick oxå smaska på tårtan. Hon var såååå gullig!
Så här ser det ut i hallen när vi träffas :)! Skor överallt! Känner mig väldigt glad och tacksam över att ha en så bra kyrka och så fin familj. Tack till er alla som förgyllde den och framför allt mamma som hjälpte mig rodda med mat och allt runt omkring!
Saknade dock Dannes familj extra denna dag! Stor kram på er!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

GI seems to be working! Så rätt åt er att det nästan inte är sant.

Anna Larsson sa...

Nu hänger jag inte med??? Kram Anna