söndag 2 augusti 2009

Bröllop!

Igår var vi på bröllop. Min kära vän Marie gifte sig med sin Johan. Det var ett väldigt annorlunda bröllop när vi först åkte med traktor och höskrina sen fick vi varndra en bit i den vackra skogen innan vi nådde en sååå vacker plats:
Sen var det god mat och trevligt umgänge på en Herrgårdsflygel. De som känner mig vet att jag älskar Herrgårdar och min stora dröm är att en vacker dag få ha en egen! Så det var väldigt nice!

Marie och jag träffades 1998 då vi gick på samma bibelskola. Det tog några månader innan vi fann varann men när vi gjorde det var vi oskiljaktiga! Jag har aldrig haft en så nära tjejvän som Marie under så lång period. Vi flyttade ihop och bodde på massa olika ställen i Stockholm. Vi bodde i allt från fin lgh på Östermalm till studentboende eller det roligaste och knasigaste var "Kexoteket" där vi bodde på en soffa i vardrummet under nåt år med kläderna i en resväska, 7 tjejer i en 3a :)! Vi hade fantastiskt roligt. Marie har betytt otroligt mycket för mig under Sthlmtiden. Hon var den jag kunde prata om allt med, hon sporrade mig, utmanande mig, hon bad med mig och vi skrattade väldigt mycket. Våra vägar skilldes åt på ett sätt när jag och Danne flyttade till Aussie och sen vidare till Göteborg. Men trots att vi inte pratar så mycket längre så har hon en väldigt speciell plats i mitt hjärta och jag skulle ställa upp på nolltid om hon behövde min hjälp. Hon är en fantastisk person, fick inte möjlighet att "ge igen" igår på bröllopet för alla upptåg som hon gjorde på vårat, därför skriver jag ett litet tal som jag behöver få ur mig till Maries hyllning " Marie, min vän, du är vacker, ljuv, omtänksam. Tack för att jag har fått haft dig i mitt liv och för allt du har gjort för mig. Johan, du får en fantastisk kvinna vid din sida. Se till att hon äter, för det glömmer hon ofta bort. Hoppas du inte är ljudstörd så att du klarar av när hon varje kväll när hon ska sova måste dela på sina tår med den andra foten (Marie vet vad jag menar)... :)! Önskar er allt gott, verkligen. God bless!!!" Här är några bilder på de vackra:






Jag i skogen!
Här kom de på en flakmoppe, riktigt schysst!

Här är vi på höskrindan, riktigt nostalgitripp för mig som är bonnatös, förutom att jag har aldrig varit så finklädd när jag varit i en sån förut!

Vi kom hem efter 3 på natten och Elvira vaknade vid 8:30, var riktigt jobbigt att gå upp. Så efter ett besök i Göteborgskyrkan på ett ruskigt härlig gudstjänst i morse så softar vi nu i sofan framför en barnfilm. Njuter!

Ha en härlig vecka, här är det jobb, jobb, jobb!

Kram/Anna

2 kommentarer:

Marie sa...

Anna, vad fin du är!!! Det var jättefint och rörande att läsa alla dina vackra ord! Vi är så glada att ni var med och firade med oss och gjorde dagen till den bästa i våra liv!
Mycket kärlek
Herr och fru Walfridson ;)

Peter Olsson sa...

Vad mysigt det såg ut att vara, de där månaderna när vi gick bibelskola ger mig oxå en varm känsla i hela kroppen.