söndag 23 augusti 2009

Söndagskväll och lugnet har lagt sig...

Hösten närmar sig och nu börjar jag känna att ljusbehovet kommer tillbaka. Älskar att tända ljus på kvällen och känna hur det sköna varma ljuset lyfter kvällarna. Här har jag pysslat på en tändsticksask. Ikea sålde ut dessa skålar för 29:- och jag fyllde den med lite glasstenar, ljus och murgröna och ställde en vas i men en Gerbera. Det gör sig bra på vår köksö.
I sommar fick vi tyvärr tacka nej till ett bröllop som vi blivit bjuda på när goda vänner gifte sig, men vi bestämde oss för att bjuda hem dem på "Bröllopsmiddag" istället och det blev en väldigt lyckad tillställning med 3 rätters med "Bröllopstårta" till desert, lite tävling med brudparet emellan, tal, present och trevligt sällskap ;)! Här kommer lite bilder från kvällen och på de vacka två!


Tårta och blomdekorationerna!
Sen lite bilder på mina goa barn. Måste säga att jag är väldigt lyckligt lottad med så underbara barn. De är goa och kärleksfulla, lydiga och glada. Jag njuter över att ha en så lycklig familj. Idag var vi ute och cyklade och Ester har tyckt det varit lite jobbigt för sist gång vi var ute blev hon lite rädd för nåt som vi inte uppfattade så hon har inte riktigt velat ge sig upp på cykeln igen men jag försökte verkligen idag och då ville hon till slut och äntligen så gick det gör bra och hon cyklade sjölv (med stödhjul). Så härligt och hon var så stolt och trodde verkligen på sig själv! Härligt. Det var framsteg på söndagsskolan idag oxå. Det var andra gången hon gick dit för nu är hon ju 4 och får det. Men hon vil "absolut inte gå dit själv". Så jag var med henne förra veckan och idag igen och hon skulle nästa krama mig hela tiden. Men sen så lossnade och hon tom räckte upp handen vid ett tillfälle efter att "fröken" talat om pojken med de 2 fiskarna och de 5 bröden och sa "Det står om honom i vår bibel hemma". Ljuvliga framgångar för oss med lite blyga barn. Här är de i alla fall i all sin ljuvlighet som går att få fram på bild...



3 kommentarer:

Pysselochpassion.bloggpost.com sa...

Fina bilder Anna! Roligt att se och skönt att höra att du är lycklig och mår bra. Dom senaste dagarna har jag oroat mej för du har haft väldigt ont i magen det sista...;o)vi hänger med här förstår du....puss. Mamma hälsar kram//mp

Susann sa...

Tack underbara ni för den otroligt fina och kuliga bröllopsfesten. Wilda vill snart leka igen och det vill vi också :-) Kramar från brud och brudgum

Malin sa...

härliga bilder.... dina småtjejer är verkligen små juveler... :o))