fredag 10 februari 2012

Mot ljusare tider...

Jag tycker det är underbart att snön kom till slut och att barnen har fått ut och leka lite med pulka och snögubbar och sånt. Jag njuter oxå över att vi går mot ljusare tider.Det är inte så mörkt när vi kommer iväg till skola och dagis på morgonen. Nu vill jag gärna inreda lite ljusare och lite vårigare. Blev blått i min tallrikshylla igen. Fick en Pärlhyasint som stack iväg på höjden, men det gör inget, jag njuter av blommorna.

Idag har vi köpt en bil. Vi behövde en mer bränslesnål bil som kändes mer ekonomisk. Jag satt igår och budade hem den på Kvd och jag vann :)! Vi fick ett galet bra pris, vet inte hur det gick till, men de andra 3 som bjöd med mig gav sig en efter en och priset blev mycket bättre än vad vi hade sagt som tak och bilen var mycket finare i verkligheten än på bilderna och superskön och köra. Nu är det bara att hoppas att den håller lika bra som våra andra bilar har gjort. Vi har alltid haft sån tur med bilar.

Nu är det helg och jag har sökt nog med jobb denna veckan. Huset är städat, fullt med lekande barn eftersom vi har kompisar över. Om några timmar kommer mannen hem och då blir det fredagsmys!!! Kan inte bli så mycket bättre!

Trevlig helg!

Kram Anna

1 kommentar:

Bella sa...

Grattis till nya bilen!! Ibland ska man ha tur :)

Håller tummarna för att bilen kommer gå som en klocka och att det löser sig på jobbfronten för dig, trist att behöva ha tålamod, men jag är övertygad om att det kommer lösa sig!

Önskar dig en trevlig helg med din familj

Kramar Bella