söndag 15 februari 2009

Snart ett gästrum!

Oj, jag har varit så dålig på att blogga den sista tiden, det betyder inte att det inte har hänt något utan tvärtom, det har hänt så mycket grejer så jag har inte hunnit med alls. Danne har varit i Sthlm så jag har haft min fantastiska pappa här mån till fredag som support och hustomte. Har har hunnit massor, dessutom kom David tors och fre och Danne var ledig ifredags så ösigt värre!!!

Tapeter och lister i köket och några socklar. De har börjat fogspackla på toaletten:)! Sen har pappa hjälpt bygga min efterlängtade hatthylla och hallbänk/skohylla. Kolla in bilder...det ska på en dyna på överdelen som inte är med på bilden och en till omgång med färg. Har tom fått upp ett par gardiner i hallen. Fantatiskt!

Va tycks?

Sen har pappa rensat ut vårt stökrum somsnart är ett gästrum...vi har tapetserat i helgen. Lite galen fondvägg. Men jag tror det blir en bra kontrast till allt vitt och alla vita möbler som ska in i det rummet. Lite golv kvar och lister, sen lulllull som jag älskar ;) Sen är det bara för övernattningsgästerna att trilla in ! Ser kanske ut som om vi inte gör något annat än grejar,men vi vill hinna så mycket det bara går nu för på fredag smäller det. JAG FYLLER 30!!! Älskar att fylla år. Ska ha öppet hus på lördag så välkommen att komma och fira mig.Här är det inga kriser. Jag är lycklig och mår bra. Det är i alla fall därför vi ligger i lite extra nu. Har haft en mysig helg. Så underbart att va med min fina och goa familj. Tjejerna har varit helt fantastiska i helgen. Har börjat att leka så bra tillsammans. Förut var det brevid varandra men nu är det en hel del tillsammans och det pirrar riktigt i kroppen när man hör hur de gapskrattar av bus med varandra. I går när vi grejade så ropade Ester på mig"Mamma kolla på mig och Elvira" då satt de i soffan och höll om varandra. Det kallar jag lycka!

Här är mysiga bild på tjejerna när de i helgen hade fika med varandra med deras pippi service och minirulltårta:




Till sist så måste jag bara kommentera melodifestivalen! Helgen klar bästa framträdande var Måns. Sen tyckte jag Jennifer Brown var grymt bra. Amy var så klar Ester favorit och hennes låt har jag faktiskt nynnat på hela fm!
Ok. Ny vecka nya utmaningar. Danne ska till Sthlm igen och jag får hit David och pappa i nga dagar igen. Sen blir det fest hela helgen. Kom gärna och fira om du har tid och lust! Just let me know!
Veckans motto: ALLT är möljigt för den som tror!!!
Lot och love and happiness to you!!!

6 kommentarer:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Hej Anna och GRATTIS i förskott!! Tack för webinbjudan, hade varit såå roligt att komma men är tyvärr fullbokad på lördag (babyshower igen, nu är det flera bullar på jäsning i kyrkan, kul). Vad fint det blev i hall och gästrum! Kram till er! /A-M

Anna Larsson sa...

TACK! Ja, det blir bättre och bättre dag för dag!

vicke sa...

ååh goooa tjejer!!! Så fina de är!

Anna, VA SNYGGT NI GÖR DET!!! Snygg klädhängare!! Helt i min smak. Eller det är ju inte bara klädhängaren som är i min smak, jag skulle lätt kicka ut er å flytta in er i ert hus ;o)
men jag antar att det inte är OK. Får glädja mig åt att sova i snygga gästrummet en natt eller två ;o)

KRAAAAAR

vicke sa...

Tar gärna med mig Marcus & Tilde på den där övernattningen BTW.

Hoppas du får en härlig födelsedag och ett trevligt firande!!!

Anonym sa...

Hej!

Det är så roligt att följa hur fint ni får det. Ni har verkligen bra smak!

Den 4 maj tar vi över mina föräldrars hus, det ska bli sååå roligt att få fixa lite. Hoppas det är ok att vi snor några idéer av er? :)

kram!