tisdag 14 april 2009

Elvira 2 år!

Påsk...ooo vad härligt det har varit att få hänga med familjen. Tjejerna fick sin påskpresent innan vi for till Mellerud så att pappa kunde vara med och de fick solglasögon, snygga va! På långfredag var vi på påskdrama i Melleruds kristna Center vilket var fantastiskt bra, Ester tyckte det var lite hemskt men när det vra slut så sa hon "Mamma Jesus är uppstånden" så hon fattat hela grejen!Min bror David som Jesus. När Elvira såg bilden på datorn så sa hon "David, Jesus...älskar alla barnen".

Sen var det påsk vilket vi firade i Mellerud och då klädde vi ut tjejerna till påskegummor och var ute och kastade påskebrev. De var överlyckliga och tyckte det var sååå spännande och roligt! Här är de tillsammans med kusinen Linnea!

Morfar!På söndag var det kalas "3 in 1". Mormor, kusinene Ebba och Elvira firade tillsammans och här är Elvira överlycklig att få öppna presenterna.

Igår var det en grymt ösig dag. På morgonen när vi vaknade var Elviras rum tomt och det skulle vara färdigställt när vi la oss. Vi fixade hela dagen (Danne och barnen var på barnkalas hos grannarna nga timmar) och vi klarade det och jag känner mig väldigt nöjd med resultatet. Elvira var överlycklig när hon gick in i sitt rum i morse. Hon serverade oss mat på sin nya servis och bjöd på kaffe. Så mysigt! Här är tårtan jag bakade till dagis. Det har varit en supermysig dag med vänner som var över hos oss på kvällen och då käkade vi marängsvisch (hur nu det stavas) och Elvira blåste ut ljusen alldeles själv! Sen somnade hon i sin egen säng vilket hon var överlycklig över.


Elvira 2 år!

4 kommentarer:

Vilhelmida sa...

Men så fin hon är! Stora tjejen. Sista bilden var ju härlig och den med glajorna! Puss puss från faster Ida

Anonym sa...

Grattis till Elvira 2 år! och grattis till henne att hon har en så'n pysslig mamma! Vilket fint rum hon fick i present!

Susann sa...

Tack för en mysig kväll, god mat och marängsuisse (eller hur det nu stavas...) :-)

Kramar.

Anna Larsson sa...

Tack goa ni! Ja, hon är en riktig pärla! Jag har själv varit bortskämd med en mamma som har pysslat och fixat för mig och mina syskon och det har verkligen berikat mitt liv-pay it forward :)!
Kram Anna