onsdag 8 april 2009

Glad Påsk!

Känns oerhört skönt med lite påskledigt! Har verkligen slitit mycket den sista tiden och det ska bli ljuvligt med några dagar tillsammans med tjejerna. Vi drar till Mellerud, pappa jobbar så vi passar på att hänga med kusinerna och ska kasta påskebrev. Dessutom ska vi ha kalas för vår lilla tjej som fyller 2 år.

Nu ärElviras rum klart och det är bara inredning som kvarstår, det roliga :)! Det får nog bli måndagen som går till det.
Pappa har varit här i två dagar och hjälpt oss. Färdigställt Elviras rum, hjälpt mig att bygga ett litet kök till henne (blir fantastiskt fint) och sen har han och Danne hållit på med toaletttaket och lite fix i hallen uppe. Idag fick vi påskebrev på posten, barnens första och de blev så glada att de hoppade högt! Alva och Karl, deras kusiner, vilka godingar!!! Det fick bli godis påen onsdag, det fick gå. De var ju så glada att det gick liksom inte att förstöra denna ljuvliga glädje. Tack goa ni!
Annat som händer är att vi håller på med vårat sovrum där takspackling är det vi gör just nu.I lördags kom Ester med min sminkväska och hon ville bli sminkad så för en gångs skull så fick hon det. Så här är Esters första sminkning :)!Jag och Elvira byggde ett högt torn!
I Lördags så skruvade jag ihop barnens sandlåda (trots att jag hade magsjuka) som de fick förra året av deras kusiner, sanden saknas dock men visst blev den fin!
Mitt absoluta favoritvårtecken har visat sig i vår trädgård, vitsippor! Lite annat smått och gott har kommit upp i vår lilla trädgård. Jag och tjejerna har platerat lite också i vårt lilla lande som vi har gjort. Lite ärtor och morötter har vi börjat med. Sen har det kommit upp lite av de lökar som vi planterade i höstas som vi fick i inflyttningspresent av min bror Roger och hans Malin. En påskblomma på trappen fick det oxå bli!
Underbart! Jag är otroligt glad och lycklig över att möta denna vår. Önskar er alla en Glad Påsk och glöm inte att tänka på varför vi firar Påsk, Jesus lever!!!

1 kommentar:

Vilhelmida sa...

Mysigt att se att ni mår bra och att tjejerna njuter av livet =) Saknar er här uppe på påsk, vi måste ju ses snart!!!

Kram till er alla från mig och Leopold