söndag 13 september 2009

Dax för plantering???

Helgen går sååå fort och det känns verkligen som om jag skulle behöva fler lördagar i veckan än bara en... Nu är det redan söndag och i morgon är det dax för jobb igen. Har haft en väldigt skön helg med lite fix, kalas och mycket mys. Här är en skön bild på lillan när hon skulle hjälpa mig skära falukorv men hon åt lite istället ;)!
Lördag kväll lånade vi brorsans singstar som vi hjälpt honom inhandla så tjejerna skulle få sjunga i mick vilket se gillar. Här är mina små stjärnor!


I lördags blev det barnkalas och Danne fixade i garaget och jag inomhus. Vi har ju inte kommit i ordning i garaget sen vi flyttat in och det känns som om vi ser et ljus i tunneln men inte riktigt i hamn. Kommer bli sååå skönt när vi är i ordning. Jag passade på att plocka in lite höst som vi har i trädgården. Rätt härliga färger tycker jag!

I går när jag var på barnkalas så blev jag taggad till att få planterat lite bär buska innan oktober är slut så kanske vi kan få lite skörd nästa sommar. Jag röjde bort massa buskar och en liten halvdöd rondedendronbuske. Men jag örkade inte mer än så. Ska fortsätta i morgon efter jobbet. Skulle behöva en jordfräs. Någon som har en att låna?

Jag fick god hjälp av Elvira att bära bort allt skräp, men helt plötsligt tog intresset för sniglarna över. Hon samlade en hel hög. Hon tyckte det var jättekul.


Måste visa för pappa oxå.

Idag har vi varit på gudstjänst och det var härligt. Ester gick äntligen på söndagsskolan själv och hon tyckte det var gör bra! Fick vara med en stund men sen gick det toppen! Så här fina var de idag! De ville ha läppglans så det fick de. I bilen så sa Ester till pappa att han inte hade läppglans för han har slägg. Hon funderade en stund innan hon sa "Pappa jag älskar dig fast du inte har läppglans". Hon är underbar.

Sen blev det en lite cykeltur ikväll innan läggdax. De har blivit rikitgt duktiga nu men Elvira gillar inte uppförsbackar ;!)


I veckan kommer mina svärföräldrar och det ska bli sååå mysigt. Barnen är helt lyriska!

Ha en underbar vecka!

/Anna

3 kommentarer:

Malin sa...

hej på er!
kul att "höra" vad ni har för er nere i Götet...
Lite krusbär vore väl inte så tokigt?

Söta små singstar-damer!

Vilhelmida sa...

De är ju så söta så man DÖR! =) roligt att läsa...

Men mamma och pappa kommer väl inte förrän nästa vecka, eller har jag missat något??? KRAM

Anonym sa...

I know. De är ljuvliga!
Krusbär ska det oxå bli och hallon och lite annat smått och gott!
Kram Anna