söndag 6 september 2009

Njutit av en underbar helg!

Veckorna är just nu bara jobb jobb jobb... Har det oerhört hektiskt just nu och jag kämpar verkligen med att det är inte detta liv jag vill leva. Men "allt har sin tid" tröstar jag mig med. Nu är det bara att kämpa på. Itorsdags hade jag en gör jobbig dag tyckte jag och jag ringde till Danne där han satt på sitt jobb och skulle själv jobba till 21. När jag kom hem vid 17 så stod det en vacker rosbukett på bordet med texten "Du är bäst". Mmm vad upplyft jag blev. Han är underbar min man. Han satt nog lite nöjd på jobbet väl medveten om att blommorna stod på bordet redan där hemma och väntade ;)!!!Helgen har varit underbar. Första var Ester på 4 årskontroll i Fredags som jag missade :(! Men hon hade skött sig exemplariskt. Hon fick pärla, gå på linje vägas, mätas och kolla synen vilken var superbra! Sen fick hon rita och fick välja själv vad hon skulle rita och hon valde att rita sig själv. När hon hade sjort det så sa hon "Sen ska jag rita mamma oxå för hon är så fin!" Hur glad blir man inte av det. Sen kom de och lunchade på mitt jobb vilket var en oerhört glatt avbrott. Sen när jag kom hem hade det gjort mat och vi hade en väldans mysig kväll. Lördag var det kalas och jag va hemma och körde stor städning sen kom vänner på kvällen och vi myste, spelade spel med barnen och sen fotbollen. Zlatan regerar!!! Söndag, Gudstjänst eller för mig är det söndagsskolan som gäller fortfarande då Ester vågar inte gå själv. Hon tycker det är göörkul ända tills jag säger att jag ska gå och hon får panik...det lossnar snart är jag övertygad om. Sen var vi hemma och käkade god gryta som Danne sen fixi trädgården i det ljuvliga vädret. Sen bolibompa sen bak. Kan inte bli bättre. Önskar bara att det var helg veckan lång ibland. Hemma har det inte hänt så mycket mer än att vi har fått upp et skåp framför värmesystemet men det är inte ens halvfärdigt. Ska på tyg innanför glaset och den lister under och sen en hemmahylla ovanför. Blir nog bra till jul ;)!
I morgon möts jag av nya utmaningar på jobbet då vi drar igång et nytt system...ojojoj.
Lycka önskar jag er!!!

2 kommentarer:

Pysselochpassion.bloggpost.com sa...

Ohh va härligt!! Skulle så gärna vilja träffa dej min syster! Fint skåpet blir och barnen är ju helt underbara!! Kram mp

Susann sa...

Anna, du är SÅ värd den där buketten. Jag begriper inte hur du hinner med allt. Hade varit glad om vi antingen bakat eller gjort något i trädgården i helgen (men det blev i alla fall Liseberg igår). Vad ska du ha för tyg bakom glaset på rörskåpet. Du kanske har något hemma eller ska du fynda på loppis? :-)

Kramar med ny jobbenergi till dig!