onsdag 7 april 2010

Hem ljuva hem!

Efter 110 mil på 2 dagar (80 mil första) så var det oerhört skönt att komma hem! Barnen har varit oerhört duktiga i bilen. Jag har klagat så sjukt mycket mer (på engelska så de inte ska förstå) än vad de har gjort. Vi är tacksamma över resan och att allt har gått så bra, men jag har känt mig rätt sliten i korppen vill jag lova. Att inta liggläge är vad som gäller nu.

Barnen skulle till dagis idag första dagen på länge, men då vaknade lilla Elvira med 39 graders feber. Stackars liten! Hon har varit glad, men rättså låg och velat mysa mycket. Nu hoppas jag på en lugn natt!

Hemma är det vår och det knoppar mycket nu i trädgården. Var ute en sväng med tjejerna igår och satt och tittade på dem när de lekte och sölade i sandlådan. Så mysigt. Det jobbiga med att vara ute är att det är sååå mycket att göra i trädgården och det kliar i fingrarna att dra ogräs och kratta löv och annat som vintern samlat på sig, men jag kan inte...det gör fööör ont. Jag får planera i huvudet om hur jag vill ha det och vad jag skulle vilja göra och försöka tänka på alla möjligeter som finns..så småningom.

Nu är det altanbygget som ska sättas i verket. Ska bli sååå kul. I helgen blir det inhandling till altanen och sen kommer pappa komma hit och hjälpa oss. mmm vad jag längtar efter att lägga mig på altanen en stund istället för i soffan :)!

Jaja, nu får det räcka öfr idag!

Kram Anna

1 kommentar:

Sofie sa...

Det är mysigt att läsa om er vardag! Du har en väldigt fin familj.
Kram, Sofie