fredag 16 april 2010

Våren är här på riktigt och altanbygget har börjat!

Nu är våren här på riktigt och vi njuter av att vara ute. Barnen gillar deras nya studsmatta. Har blivit en hel del bubbelblåsande och så leker de såklart i sandlådan och lekstugan. Blommor ska oxå plockas. Denna bukett plockade Ester till sig själv som hon skulle ha på sitt nattduksbord!


Nu har min fantastiska pappa kommit hit och altanbygget är i full gång. Danne var ledig en dag och jobbar em idag så de har hunnit en hel del. Men emellanåt så myser vi så mycket vi kan. Här är det kaffepaus!

Pappa gräver ner plintarna!
Så här såg det ut idag på fm.Sist jag var ute så satte de upp pelatna för räcket. Nu håller pappa på med ramen kring där trallen ska sitta. Det kommer bli sååå bra. Jag är så lyckligt lottad som har en så snäll och duktig pappa. Känner mig oerhört välsignad.
I morse innan dagis så skulle tjejerna ha picknick i deras koja.
Här är ännu ett vårtecken, min absoluta favorit- vitsippor! Nu är det vår på riktigt! Älskar när den tittar upp och förgyller min tillvaro!


Förövrigt så har jag mycket ont nu. Jag får inte göra nåt för Danne, snällt av honom men oxå sååå frustretande. Jag vill såå mycket men kroppen vägrar lyda mig! i Morse när jag frågade Ester om hon ville ha marmelad på mackan sa hon ja. Jag frågade om hon ville ha hallon eller apelsin, då tittade hon sig runt om på bordet och sa: "Jag kan ta hallon så slipper du gå och hämta apelsin (som stod bakom mjölkpaketet) så slipper du få så ont i benet". Jag har världens mest omtänksamma barn. När jag stod och hjälpte henne ta på sig skorna när vi skulle gå ut så sa hon "jag älskar dig mamma, jag ska aldrig flytta till någon annan mamma för du är bäst". :)))!

Detta är lycka för mig. Ha en underbar helg. Jag får mamma på besök så jag är väldigt glad för det nu när Danne jobbar i helgen!!!

Kram

3 kommentarer:

Pysselochpassion.bloggpost.com sa...

Va fina bilder Anna!!!! Såå mysigt. Du är kreativ och duktig. Fina foton på barnen också;) KRAMAR från oss...familjen Persson

Anna Larsson sa...

Tack goa du!!!
Kram Anna

Pysselochpassion.bloggpost.com sa...

Joo jag har ju sett dej pappa va dum jag är!!! Såå fina bilder! Gott att se att ni har det mysigt och att Ester och Elvira får träffa morfar oxå!! KRAMAR från oss....till er alla