lördag 27 november 2010

Advent och fönsterbyte!

Här har det hänt grejer. Vi har bytt fönster på hela huset och det gick undan vill jag lova. Min bror, pappa och Tobbe (hans anställda) och en till bror som har fixat med skorsten och bleck på utsidan. Jag är så nöjd. Känns som ett helt nytt hus. Kommer lite bilder längre ner.

Lite adventspyssel har jag hunnit med, men mer ska det bli!



Min käre far stannade kvar hos oss för att hjälpa oss med att få iordning på insidan runt fönstren och det har han gjort fantastiskt och dessutom på sin födelsedag. Vi började med att sjunga och frukost och paket på sängen. Så mysigt att ha honom hos oss för en gång skull och få fira honom på dagen han fyller, det var längesen.


Idag blev det scones till frukost och äggknäckartävling som vi brukar ha på lördagar, jag och pappa i final och jag vann :)!




Mycket fix runt fönstren har det blivit. Köpt nya gardiner till vardagsrummet.


Fin adventsljustake.


Här ska ni se förvandlingen.

Onsdags:



Torsdags (min bror står för i fönstret):



Fredags:

Min bror Markus har gjort denna båge till mig. Han svetsade ihop den och den har jag klätt den med vanlig julgransbelysning. Så stämingsfullt och med dessa nya fönster. Jag vill inte sätta upp några gardiner för att de är så fina.


Idag har vi kört de gamla fönstren till tippen och röjt runt huset och jag har städat huset. Sen har vi myst efter lunch och åkte på cafe och sen blev det palt ikväll och nu myser vi i soffan med lördagsgodis.



Jag älskar denna tiden, vacker snö på utsidan och varmt och gott i huset med mycket tända ljus och pynt.



Tack alla som hjälpt oss denna veckan. Vi är sååå glada! Tack Peter, David, Tobbe, Markus och framför allt pappa!

Nu njuter jag!

Önskar er alla en mysig advent!

Kram Anna

3 kommentarer:

Pysselochpassion.bloggpost.com sa...

Så fint!! Va underbart! Gott att se att ni har det bra och njuter av livet! Älskar er!!!!!!KRAM mp

Vilhelmida sa...

Blir ju super duper fiiiiint!

Jenny Figaro sa...

Åh vad fint det blev Anna! Önskar att jag också hade sådana underbara fönster!
KRAM på er!
Jenny