fredag 26 september 2008

Bakning, mamma, skoälskare mm

Hej Hopp!

Livet rusar fram i hög hastighet just nu. Kännes svårt att hinna med allt jag vill och alla jag vill hinna med. På onsdag får vi huset och jag vill hinna med så mycket packning som det bara går så vi kan lägga så mycket tid som möjligt på huset när vi väl får det. Känner mig verkligen lycklig över allt med huset, vet att det kommer att bli påfrestande på många sätt, men ooo så roligt oxå!

Min älskade mamma har varit här i några dagar och jag känner mig sååå tacksam. Vi har gjort en massa matlådor och fryst in så att vi kan vara väl förberedda när vi blir utan kök. Sen har "vi" mamma och Ester mest bakat bullar, bröd och kakaor så att vi kan hålla våra snickare och oss själva på gott humör, många sockertoppar ;)! Ester älskar att baka. Mormor är verkligen suverän på att involvera henne och hon är verkligen duktig och lyssnar och lär från sin mormor, jag blir lite tårögd när jag tänker på det. Känner igen känslan från hur det var själv när jag var liten och satt med mamma på köksbänken och fick min egen deg att knåda och kavla och smaska lite på. Kolla in dessa mysiga bilder:

Lilla Elvira är en kämpe. Hon älskar verkligen skor. Tror det är en period för de flesta barn, eller kanske bara Larssonsbarn, men Ester var likadan. Elvira hon ska bara ha på sig olika skor och gå runt i dom hemma. Här är hon med ett av pappas skor. Hon kämpar och lyckas få på dom och strosar runt tills de åker av och sen ska de på igen. Se och njut!


Imorgon kommer två kusiner hit som vi ska leka med och min älskade storasyster och hennes man får jag oxå träffa en stund, mysigt! Sen blir det mer packning...

BE happy! Love/Anna

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad mysigt det verkar!

Det här med sko-fasen. Känner inte igen det från mina barn, kan det vara att de är killar!? Får väl se om det blir annorlunda med lilltjejen i magen....
kram