måndag 24 maj 2010

Farmor, farfar och prinsessa på besök!

Hej!

Dagarna rusar fram och nu känns det som om sommaren har kommit för att stanna. Vi tillbringar mycket tid utomhus och livet med trädgård och barn känns så lätt. De blir så uppfinningsrika och älskar att greja och hitta på allt möjligt.

Vi har haft farmor och farfar på besök vilket barnen njöt av i stora drag. De ÄLSKAR verkligen dem, vilket märks och uttrycks i ord och handling. Sååå mysigt!

Altanen blev klar IDAG! LYCKA! Känns underbart. Kommer fler kort på den när jag hinner med. Är sååå stolt och glad över min man som kämpat så och självklart över pappa, annars hade det aldrig gått!


I lördags var det tipptopp väder och barnen fick springa runt i en leksaksvattenspridare som de fick av kusinerna förra året, ootroligt roligt hade de. Ville inte göra något annat.



Vi har kört iväg två lass med skräp till tippen. När vi höll på med detta så hittades OERHÖRT många sniglar. Barnen älskar sniglar. De samlade i varsinn hink och efter en stund när de gått in så smet alla sniglar ut, jag och Dabbe stod och skrattade åt denna syn, såg verkligen komist ut i verkligheten.

Min goa Sofiam min brorsdotter tar studenten på onsdag. Hon blir hårfrisörska. Hon har pluggat här i Gbg i 3 år och nu blir det studentfest hemma hos oss på onsdag. Idag skulle hon på balen och jag fick fota henne lite innan hon åkte iväg. VILKEN VACKER KVINNA HON HAR BLIVIT!!! Galet. Här kommer skönheten på några bilder. Hemma hos oss blev hon kallad, prinsessan som skulle på balen :)!

Klänningen är sydd av min fantastiska syster Maria och håret är gjort av min svägerska Pia, sååå snyggt!

Här är Sofias kompis Josef som följde med henne på balen, hemma hos oss blev han kallad prinsen.








Så nu laddar vi för fest på onsdag och sen husvärdering på fredag, tur att mamma är här och hjälper oss. Intensiv vecka. Efter denna veckan så ska jag ladda batterierna för att föda barn. Sover pissdåligt just nu...i morse vaknade jag 4:45...och har hållit mig vaken sen dess...börjar bli riktigt seg nu.
Ha en underbar vecka. Vi hoppas på toppenväder på onsdag!

Kram Anna

1 kommentar:

Pysselochpassion.bloggpost.com sa...

Oj såå vacker hon är Sofia!!! Helt otroligt!!! Kul att se och Josef han ser ut som en riktig prins!
Gott med lite uppdatering. Jag känner pressen;) Vi ses snart det ska bli så kul att träffa er och se hur altanen blev!! KRAM mp