måndag 10 maj 2010

Iordningställardax!

Hej! Ny vecka, nya möjligheter!

Jag har väl mått som jag förtjänar de sista dagarna. Som Danne sa: Du mår aningen dåligt själsligt eller kroppsligt. Får jag inte greja så blir jag frustrerad och tycker det är jobbigt och när jag grejar och gör något så får jag sååå ont. Jaja, balans är det svåra i tillvaron nu när man känner alla "måsten" som man vill ha gjort innan ankomsten av vår nya familjemedlem. Altanen har vi en hel del småfix kvar på med kryssen och överliggaren. Men nu är dte i alla fall säkert för barnen att vistas där. Vi fyndade altanmöbler på Blocket. Tack gode Gud för Blocket. De ska dock vitmålas vilket kommer att bli ett project vill jag lova, men vi dör inte av att ha dem som de är närmaste tiden heller. Barnen älskar dem. Igår satt vi ute på altanen i solen och de tyckte det var såå kul att det gick och fälla ryggarna och ligga ner. De gick och hämtade kuddar och fällar och filtar och så låg de och njöt. Sa att dte var såå mysigt! Jag fick en bänk som min käre bror Roger byggt när vi bodde i lägenheten. Nu har jag gjort den sååå fin. Hittade inte före bilden som jag tog, men får visa det vid annat tillfälle. Slängde på färg på benen och sen en vaxdux med fint mönster på. I love it!!! Tack goa Roger!
Vår lilla Ester som börjar bli stora tjejen hon ÄLSKAR blommor. Så fort vi går ut så vill hon plocka och som hon säger själv ska hon göra "blomarrangemang". Här står hon och gör det med riktig känsla!! Vår goa lilla spjuver Elvira tog på sig ett par solglasögon som gått sönder...hon var bara så söt så jag var tvungen att visa.Bebbens ankomst närmar sig och jag har kommit in i den fasen då jag vill börja få allt klart...det är låångt ifrån klart. Inte lika viktigt med nummer 3 att det ska vara perfekt. Men vissa saker tillhör processen för att bli redo. Plocka fram säng, bädda, kolla vad vi har för kläder, packa väskan till BB, skriva brev till barnmorskan, köpa blöjor mm. Första steget är gjort. Sängen är på plats. Tror det är viktigt för barnen oxå för att bli förberedda. Här är den i alla fall.

Nu måste jag få något i magen... ;)!
Kram på er!!!
Anna

Inga kommentarer: