onsdag 12 maj 2010

Prins och prinsess fest!

Barnen har haft tema prinsar och prinsessor under våren och idag var det fest. Det var teater, Prinsessan och hajtanden och tårtfest. Vi bidrog med en tårta...en prinsesstårta. Det var inte så svårt att göra den om det inte var så att man inte fick ha mandelmassa på dagis. Jag fick ett annat recept och det var svårt att få till rätt konsistens på sockerpastan tyckte jag med de små kunskaper som jag har. Det blev lite till att lappa ihop den men här är resultatet i alla fall:



Här är teatern på dagis Prinsessan och Hajtanden, jättemysig. Ester har gått och nynnat på låtarna hela dagen. Säljer boken med tillhörande Cd på ex Markus förlag och den finns även på Din Bok!


Här är goa Ester med sin egen dekorerade krona!


Min lilla prinsessa i sin egen korna ätandes av tårtan!


Nu kommer lite bilder ifrån hemma hos mig. Den blev städdag idag efter partyt. Danne har nu monterat drag på vår nya bil och den besiktigades idag och det gick bra, sååå skönt. Nu kan vi inhandla resten av virket till altanen och köra bort all "bröte" som vi samlat på oss under vintern och rester från altanbygget och buskar som vi sågat ner. Mmm va det ska bli gott att bli av med det. Det blir helgens project!
Idag så klädde jag om dynorna på bänkarna i hallen, från linne till lite mer somrig känsla. Lättare tyg att torka av dessutom. Blev riktigt bra tyckte både jag och barnen som provsatt och tyckte det kändes väldigt bra :D!

En söt bricka...



Min älskade öppna spis!


En oerhörd glädja är att jag äntligen fått in mitt skåp som pappa byggt till mig. Detta skåp har vi satt upp för att täcka golvvärmesystemet och jag önskade en tallrikshylla av något slag så min käre far byggde denna åt mig och jag är sååå glad. Har inte fått upp de tallrikar eller brickor som ska vara där...men det kommer!


Nu är gästrummet städat. Får mina kära svärföräldrar hit på lördag och jag kan säga att det gick knappt att se golvet i morse och nu är det fixat. Jag har ont som stryk trots att Danne gjorde de tunga lyften. Det står ju lite grejer där som är bebisens, men nu går det att ha öppet dit utan att känna ångest vilket jag ofta gör när det är oordning. En liten bild från min farfars hylla som vi bar in i gästrummet.


Nu ska jag vila i soffan. Har haft rejäla krämpor i kväll så det är jag värd. Tur att jag har så lätta och glada tjejer som är lätta att få isäng på kvällen när Danne jobbar kväll (2 av 3 i rad), sen blir det helg för honom oxå efter ett förmiddagspass på fredag...
Idag har det regnat hela eftermiddagen och jag har faktiskt njutit. Vi har haft sånt toppenväder här i Göteborg i flera veckor nu så det är så skönt att man kan vara inne hela dagen utan att få dåligt samvete av att man inte är ute och "tar tillvara" på solen. Jaja, solen får gärna komma tillbaka i morgon!
Ha det gott och njut av ert liv, stanna upp och tänk på hur fantastiskt liv du/vi har!
Kram Anna

9 kommentarer:

Heidi sa...

Vilken fin tårta!! Du är ju otrolig! Va fint ni har det. Hoppas att vi kan ta en tur ner till er fram igenom när bebisarna har kommit och rutinerna har infunnit sig. Skulle va mysigt att träffa er. Många kramar

Heidi sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anna Larsson sa...

Ja, gärna det!!!
Tack goa du!
KRAM /Anna

Pysselochpassion.bloggpost.com sa...

Tårtan blev ju jättefin. Du måste lära mej.
Kan vara kul.
Du är såå duktig!!!
Jag är en imponerad storasyster!!
KRAM mp

Anna Larsson sa...

Ja du Maria, det skulle du klara galant! Vi tar det ngn dag! Saknar dig...du skulle vara här och pyssla med mig idag!
Kram

Malin sa...

Jag blir också sugen på att "ställa i ordning" och sånt... men med feber i familjen så får det mesta annat stå åt sidan.. uäh!
kramar

Anonym sa...

Va jobbigt Malin, hoppas ni kryar på er snart! Kram Anna

sofia säfsten sa...

Sååå fin tårta Anna! Ser fram emot att få baka en sådan tills när lilla skruttan fyller ett (även om det dröjer tills 5 september) kram på dig

Anna Larsson sa...

Tack Sofia! Ja, det var inte svårt förutom sockerpastan, men den behöver du ju inte bry dig om, köp mandelmassa (om nu ingen är allergisk!)
Kram Anna