lördag 23 juli 2011

Grattis Melleruds IF!

Denna veckan har helt klart varit kantad av fotboll. Melleruds P16 lag började lite knackigt, men efter att de kom 3a i sin grupp så gick de vidare till B-slutspel så vann de allt sen. Idag var det final på Heden. Det började med en tyst minut för Norge och tårarna gick inte att hålla tillbaka. Mellerud mötte ett Norskt lag och de 16 åriga killarna från Norge sjöng nationalsången och det kändes så tungt. Matchen kom igång och rätt tidigt så blev det mål för norrmännen. Men efter mycket om och men så stod det 2-2 när det bara var några minuter kvar och då sjöt Anders en skott i krysset och Mellerud vann med 3-2. Fantastiskt bra jobbat av dessa sköna killar. Strot Grattis!!!
Jakob och min brorson Simon.
Min andra brorson Wictor.
Här är Anders som avgjorde. En oerhört duktig spelare.
Är så stolt över min bror som tillsammans med de andra ledarna fått ihop detta lag till ett gäng segrare! Grymt brorsan!!!
Här är en annan stolt syster, min brorsdotter Sofia som kramar och grattar sin lillebror efter matchen.
Nu har mina 8 nattgäster lämnat och det är lite för tyst och lungt.
Nu ska jag hinna ikapp med att se vad som händer i Norge. Ikväll blir det många tårar och böner!
Kram Anna

Inga kommentarer: