lördag 16 juli 2011

Vårt rika liv!!!

Hela veckan har varit full av vänner och man känner på hela insidan att man är så lyckligt lottad att man har så mycket fina vänner.
På tosdags eftermiddagen så åkte vi till familjen Sigfridsson som hade kalas för deras tjej som fyllt 4 och vi fick vara med och fira. Sen stannade vi kvar för att sova i deras lekstuga. Det var lite svårt för dom att somna, men efter lite skubbande och berättade av hur det var när man var liten så kom de allt till ro och sov till 8 på morgonen. Till frukost blev vi serverade värsta frukosten med bär som plockats på morgonen och hembakat bröd, färska grönsaker, kokt ägg mm.

Hur lyxigt är inte detta???!!!

Tack för att ni skämde bort oss :)!

Sen for vi hem och jag var rätt trött efter nattsuddande och berikande samtal så vi la oss lite i soffan. Sen ringde en kompis och de kom förbi på fika. Sen var det bara att röja undan för nästa gäster. Familjen Ludvigsson från Sthlm kom på besök. Vi grillade gott och barnen lekte, badade och var på gott humör tills strax innan 24 innan de for. Otroligt hur bra barn kan leka!

Idag var det underbart väder och vi tillbringade fm med att vara ute i trädgården och Danne klippte häcken och barnen blev erbjudna deras första jobb. De skulle få 5:- var för varje säck de fyllde med löv och grenar från häckklippningen. De jobbade på bra och fick 15:- var för 3säckar. De pustade och stönande,men var väldigt nöjda när utbetalningen väl var.

Sen kom det nytt besök från Södertälje denna gången. Min vän som jag bodde med det första året i Sthlm. Vi gick bibelskola ihop och delade en lgh i Rinkeby. Nu drygt 10 år senare så har de två fina tjejer och de var så mysigt att träffas. Grillat idag igen!

Det såldes lördagsgodis i kiosken.

Mmm va gott!

Så fina!


Gladskrutt!

Vi gick upp på berget och tittade på utskitenöver vår vackra stad. Denna utsikt över våra söta tjejer är inte så illa den heller.

Mina fina vänner! Tack för attni tog er tid och komma förbi!

Gott med godis!

De lekte fantastiskt bra hela em/kvällen och det blev tom lite tårar när de skildes åt. Barn är så fantastiska. Tänk hur de finner varann så snabbt!


Lite action bjöd vi på dessutom med att det började brinna i grillen och sen bajsade Wilma ner sig när hon gick naken på vår altan och badade i poolen. Rumpan i vädret och där tittar det bara ut. Att jag inte höll på att smälla av! Min lillskit :)))!

I morgon blir det kyrka sen ska vi ta oss en sväng med Lotsen genom Göteborgs stads vatten. Blir kul!

Känner mig oerhört tacksam för fina vänner som berikar mitt och min familjs liv. Så mycket härliga upplevelser vi får va med om. Känner mig oxå tacksam över att ha diskmaskin, går så snabbt och röja bort efter man har haft gäster! Helt underbart :)!

Inga kommentarer: