onsdag 13 juli 2011

Pool och lekstugesovning.

I måndags var Danne ledig och vi smäckte ihop ett trädäck som vi kunde ställa en pool på. Det behövdes nåt och ställa den på eftersom vi har en sluttande trädgård. Nu kan vi bada när vi vill och det har vi gjort, trots att det är sååå kallt tills den blivit lite uppvärmd av solen. Barnen tycker det är superkul!

Vi hade familjen Sparr här igår och de tog sig oxå ett dopp och deras dotter hade lärt sig simma under deras utlandsvistelse så hon visade vad duktig hon var. Tror dock att hon trivdes bättre med 30 grader i poolen som de haft i några veckor än temperaturen den var hos oss :)! Men glada var de!

Igår bestämde sig Ester och hennes kompis att de skulle sova i vår lekstuga. Både jag och hennes mamma var lite tveksamma om de skulle klara det själva, men de var så exalterade så vi sa att de fick testa. Vi bäddade iordning och de tog ut kläder, cd-spelare och nallar. De var så glada och åt kvällsmat därute och fick se på lite film och lssna på saga. Sen gick jag och satte mig hos dom och då somnade de rättså fort. Jag hade babyvakten därute så attjag kunde höra om de blev ledsna eller nåt. Men de sov till strax innan 9. Sååå mysigt!

Sen bäddadevi ur lekstugan igen och lyfte in spisen som vi nyss har målat om. Hittade den på loppis, i furu. Blev bättre i vitt:)!

Imorgon ska vi sova hos några andra vänner i deras lekstuga, det ska bli spännande, fördå ska Elvira också vara med!
Kram Anna

3 kommentarer:

Mosterfi sa...

Åh så mysigt! Lekstugan är så fin...blir varm i hjärtat...det är så barn ska få ha det:) Kram Sofie

Anna Larsson sa...

Tack Sofie! Jag vi är verkligen glada för den. Min pappa har byggt till oss. Så det är väldigt speciellt! Hoppas allt är bra med dig i sommar!
Kram Anna

Susann sa...

Ha, ha, ja nog var det kallt i vattnet alltid. Men det var varmt i ert sällskap. Tack. Kram.