måndag 11 oktober 2010

Iordningställande inför vintern.

Dagarna rusar förbi och de är rätt bra måste jag säga. Vädret har varit heeelt fantastiskt nu i ett par veckor så det har blivit mycket tid i trädgården. Här kommer lite bilder på vad vi gjort men först några bilder på mina godingar!
Här är min stora tjej som gillar att bli fotad :)!

Wilma sitter lite i sin stol nu och hon älskar att vara uppe och se allt som händer. Elvira är otroligt kär i henne och jag har börjat få ha lite mer koll på dem för hon vill vara sååå nära. I förra veckan förändrades Wilma från att le mot alla till att emellanåt visa surläppen mot massor folk, ser så gulligt ut, fast så kul är det inte i längden. Kom inte ihåg att det kom så tidigt på de andra tjejerna. Men det går ju över det med. Mot oss är hon fortfarande en solstråle!

Mycket pyssel och ritade är det hemma hos oss jämt. Här på griffeltavlor som jag inhandlat på loppis. Elvira målar pappa.

Här målas det igen på en supersöt tavla som vi fick av damen som vi köpte huset av.

Detta har jag pysslat med idag, lagt ett stenparti. Ska plantera lite stenväxter till våren. Sen har jag sått gräs framför. Hela denna delen har varit full av "elefantöron" eller vad de heter som är runt flaggstången. Skönt med lite mer "rent". Stenarna är hittade i trädgården.

Här har vi röjt vill jag lova. Vi grävde bort 3 rondedendronbuskar med grymma rötter, vi har flyttat en björnbärsbuske. Det var en halvcirkelsrabatt runt husknuten som vi tog bort och nu har vi satt ett äppleträd och ett plommonträd och sen har vi sått gräs. Det ska bli en liten grind oxå så barnen blir lite mer skyddade från gatan. Känns gott att det är gjort inför vintern.

Lite planterat på framsidan av huset oxå.

Min kära mor har varit hos oss i helgen. Tjejerna ÄLSKAR sin mormor och jag såklart med! Alltid så mysigt och kul att ha henne hos oss. Barnen har lekt med henne, kastat bollar i "korven" som Elvira sa och gapskrattade, det heter ju korgen :)! De har pysslat och gjort egna böcker och sen har vi bakat och myst såklart. Underbart!

I morgon kommer min pappa och bror hit och då blir det full rulle på taket, de ska fixa till murstocken så vi ska kunna elda. Blir spännande och se hur det kommer att gå. Jag tycker det är läskigt med att de är sådär högt upp, men jag ska allt hålla mig lugn!
Var rädd om dig!
Kram Anna

Inga kommentarer: