onsdag 27 oktober 2010

Surprise!

Min älskling for med sitt jobb till Malmö i måndags och då blev det fart på fru Larsson. Här skulle det överraskas. Under hela graviditeten så var jag sååå sugen på att göra en light renovering med lilla toaletten men min orken har inte hängt med min vilja. Men nu blev det fart på min. Jag och tjejerna handlade färg på måndag fm. Sen var det målat måndag kväll. Listerna for upp tisdag fm, sen var jag så trött på em/kväll pga dålig sömn så då tog jag det lite lugnt. Sen blev det lite mer fix i fm med inhandling av spegel mm. Har fortfarande lite fix med lite silokon runt lister och hyllor som ska upp. Men jag är nöjd. Här är resultatet:


Har målat direkt på plast matta och det är inget som rekomenderas från butiken, men jag testade på ett hörn först och lät det stå länge, de rekomenderar ca 1 vecka då det finns något ämne i vissa mattor som reagerar emot färg som gör att det inte torkar.

Målade handdukshängaren oxå som jag köpte för säkert 10 år sen.

Så här såg det ut i måndags. En tusenlapp fattigare, men en fräschare toalett rikare.

Efter att ha haft ett kök i snart två år så har vi haft ett utrymme för en inbyggnadsmicro, där har det stått en 10 år gammal micro för vi har varit för snåla och inte hittat det vi velat ha. Men nu så hände det. Äntligen och bra är den oxå :)!

Har ju varit själv med barnen några dagar och det har gått bra, men jag är väldigt trött och i stort behov av en dusch ;)! De har varit duktiga men jag längtar så mycket efter honom när han är borta. Är dock väldigt stolt över mig och barnen att vi klarade det så bra och dessutom och har vi renoverat toaletten oxå. Barnen gömde sig på toaletten när Danne kom hem så fick han gå runt och leta och när han öppnade dörren så ropade de "överraskning". Det blev han oxå! Har inte sagt ett ord om detta så det var riktigt roligt!

Här är lilla Wilma som är så sockersöt. I morgon ska hon få smaka på potatis för första gången.

Kram på er
Anna

4 kommentarer:

Pysselochpassion.bloggpost.com sa...

OJOJOJ så duktig du är!! Jättebra gjort. Superfint blev det ju.
KRAM mp

Vilhelmida sa...

JÄTTEFINT!!! I morse sa Leopold "etter" "vija" och pekade på kortet på de två, gulligt va???

Anonym sa...

OJ, vad bra det blev, kanonkul! kram malin

Anonym sa...

Tack Goa ni!!!
Ja Ida, gör gulligt. Ska bli så mysigt att se er i jul!
Kram på er bloggbrudar
Anna