fredag 14 januari 2011

10 000 besökare!!!

WOW...såg på min besök räknare att jag har haft över 10 000 besökare fom i Maj då jag skaffade räknare. Blev väldigt glad när jag såg det. Tänk att vårt enkla liv kan vara lite kul och kika in i emellanåt. Startade bloggen mest för att få lite utlopp och dokumentation och för att barnens far och morföräldrar ska kunna hänga med i barnens liv för det bor ju inte här. Du gör mig glad som kikar in och har du lust skriv en rad i till mig så får jag veta vem du är om du inte gjort det förut :)!

Nu är julen borta. Veckan har bestått av förvaring och städning. Förra veckan bestod av att umgås, men det har inte denna gjort, förutom i måndags. Nu är tjejerna tillbaka på dagis vilket de älskar. Jag har hunnit med att städa undan julen, köpt plastlådor och ordnat med bra förvaring till julsaker och även till Wilmas minsta kläder som hon nu vuxit ur. Städat garaget, sågat upp lite ved, skottat, haft anticimex på besök (råttorna vägrar lämna vårt hem :(), städat barnens rum, städat nedra plan och svabbat golven, varit på BVC, Wilma grät konstant, vägde över 9 kg. Lagat mat och lagat mat igen, tvättat och åter tvättat, hämtat och lämnat barn, ammat och ammat....med mera. Känns rättså skönt att ha någorlunda i ordning när det blir helg tycker jag trots att vi inte har några besök inbokade.


Älskar våra nya fönster och gillar snön på utsidan oxå och igår var vi ute i trädgården hela familjen och åkte bob och tefat och barnen fick upp riktigt bra far så Elvira flög nästan in i lekstugan :)!

Vi eldar i vår spis nästan varje kväll och myser i soffan. Danne jobbar långa dagar så det gäller att mysa så mycket man kan när han är hemma. Sen 2 veckor tillbaka så har vi kört med matsedel och veckohandlat. Det har varit sååå skönt för mig som är hemma mest och sköter inhandlingen. Det tar sån tid och dra ut alla 3 barnen och handla och om man måste göra det flera gånger i veckan så blir man rätt trött på det. Nu har vi sparat mycket tid, pengar och framför allt tankeverksamhet "vad ska vi äta idag...???", jobbigt att tänka ut tycker jag. Vi har sagt att vi ska laga 1 "ny" maträtt varje vecka vilket känns roligt. Än så länge har det blivit en Köttfärsomelett en dag och igår blev det ungsbakad lax och pressad potatis som var nytt i vår meny. Småätandet har jag klarat av bra. Har varit minst sagt duktig på att småäta under graviditeten och första halvåret. Men nu ska jag försöka bemästra detta. Så inget småätande och ingen läsk.

Lilla Wilma somande i soffan här bredvid mig och tjejerna bakar chokladbollar till deras fredagsmys. De klarar sig bra på egen hand. Danne har en jobbhelg så vi får klara oss på egen hand.

Tack än en gång för alla besökare! Ta vara på din dag, ta inget för givet, livet är Guds gåva! Var rädd om dig själv och varandra! Livet är rikast med goa vänner och familj vid din sida!
Trevlig helg/Anna

4 kommentarer:

Vilahamn sa...

Kul att läsa om dig och dina fina små! Galet söt outfit Wilma har på bilden! Kram Sofi + twins

Anna Larsson sa...

Ja, mina goa unge, hon är så fin! Kul att du är här inne och kikar, jag läser din blogg oxå, höll på och skratta på mig när du skrev om mötet med kvinnan på hästen, liiite rått ;))!
Kram Anna

Bella sa...

Grattis till din 10 000 besök :) Kul att så många läser din fina blogg, alltid lika trevligt att kika in och läsa dina inlägg!!

Hoppas du får en mysig helg

Kramar Bella

Mosterfi sa...

Hejsan. Kul att du hittade min blogg:)10 000 besökare...det var inte dåligt.Jag ska i lugn och ro titta på din blogg en annan dag...är på språng...men blev så nyfiken när jag fick din kommentar på mailen.Ha det gott:)Sofie