lördag 15 januari 2011

Loppisfynd, mormormys och bak!

Idag kom min älskade mor hit och det är sååå mysigt när Danne jobbar att ha någon här! Barnen visste inte att hon skulle komma och gissa om det var jubel när hon svängde upp på vår parkering. Jag hade tänkt att baka för sista tekakan gick igår och att ha mamma hos sig när man bakar...finns inget bättre. När barnen är med och bakar så blir det lite andra former än bara runda...kärleksmackor!

Blev bullar oxå, mmm!

Mormorsmys - det gillar vi allihop!

Minglafis!

Morgonen började med att ta sig iväg genom snömodden till loppis. Hittade mer än vanligt! Förutom en mangel, en plastmatta så hittade jag dessa fina plåtburkar:


Annars har vi tillbringat mestadels av kvällen framför detta! Å vad vi gillar och elda i vår fina spis!

Var rädda om er därute, känns som om det kommer att bli riktigt halkigt igen!
Kram/Anna

7 kommentarer:

Anonym sa...

Min mormor hade en sådan burk som på den översta bilden den hade hon alltid schakrutor i" kakor "

Anna Larsson sa...

Lite nostalgi alltså :)! Härligt!
/Anna

Pysselochpassion.bloggpost.com sa...

Så mysigt Anna!! Roligt att se Wilma :) hon är ljuvlig. Älskar er!! KRAM mp

Pysselochpassion.bloggpost.com sa...

Så mysigt Anna!! Roligt att se Wilma :) hon är ljuvlig. Älskar er!! KRAM mp

Vallersvik 7 sa...

Va kul och se att min mamma och jag gör precis likadana bullsnurror som ni gör! Det har jag inte sett någonananstans.
Vilken loppis du måste ha i bakfickan. Jag tänkte att jag är ju inte direkt något loppishot :) men var ligger denna härliga loppis? Jag har lite torka med att både komma iväg och att hitta dom där mysiga fynd ställerna!
Många kramar till er

Emelie Bosson sa...

Hej Anna!
Vilka fina fynd du gjort. Gillar plåtburkarna skarpt! MVH Emelie Bosson -från festen;)

Anna Larsson sa...

Ja, jag gillar burkar skarpt, men jag hittar nästan aldrig några fina, men i lördags var det min tur att ha tur :)!
Kul att du kikar in Emelie, jag var inne på din systers blogg, den är ju helt klart i en annan liga, finns mycket insperation att få där och mycket att lära sig! Tack för tipset!
Kram Anna