söndag 2 januari 2011

Gott Nytt År!

Det nya året firades in tillsammans med våra goa vänner Anna och Rickard och deras goa barn! Vi hade en mysig och rolig kväll och de sov över så morgonen därpå var oxå mysig! Här hade jag dukat fint...tycker jag själv i alla fall ;)!

Hade ingen bra kruka att göra blomarrangemang i så jag klädde en skokartong med vitt tyg och satte en spets runtom.

Älskar och ha fina blommor på bordet!
Ester hade dukat barnens bord helt på egen hans (hjälpte henne knyta de röda banden). Hon var jätteduktig och gjorde namnskyltar som skulle matcha banden hon hittat och klippte blommorna.

Vackra Anna och goa Disa som snart blir 1 år!

Vi bjöd på Aptitretare medans barnen åt som var Fetaostcreme med avokado på groct bröd. Förrätt: Västerbottenssoppa med vitlöksbröd
Huvudrätt: Mandelpotatisterrin med timjan, Oxfile Provensale med vitlökssmör och konjaksås.
Efterrätt bjöd Rickard på och det var en egengjord chokladglass med maräng och varma hallon och annanas och apelsin.
Vi var gaaalet mätta efter detta :)!

Vi ordnande ett eget "12 slag" till barnen drygt en timma innan det var dax för det var liksom lagom för dem. Så vi hade tomtebloss och lite annat kul. Fyrverkerier såg vi kl 17 när GP bjöd på ordentligt med smäll och färg på himlen. Vi har ju toppenutsikt från berget ovanför där vi bor. Ser hela stan. Tyvärr låg vinden fel i år så den täckte mycket av det vackra, men vi fick en bra dos av fyrverkerier i alla fall.

Barnen var väldigt glada och nöjda.


Året har börjat bra fast vi varit rätt trötta så det har blivit lite mys i soffan framför brasan och idag har vi bakat bröd.
Nu är hela veckan bokad med diverse vänner.
Kram på er och Gott nytt år önskar jag dig!
Anna

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej! jag hittade hit via facebook och Sabina B som jag känner via en vän (åsa) Tänkte bara säga hej!
Håller med om att Gud är god och jag är så tacksam för allt han gett mig :)
Besök min blogg om du vill!

Kram M
http://www.mariasdagbok.blogspot.com/