torsdag 21 april 2011

GLAD PÅSK!

Hemma hos oss så blir det inte så mycket påskpyntat, lite blommor och fjädrar, men inte så mycket mer än så. Det har aldrig varitnågon tradition. Var dock och inhandlade lite blommor att plantera och gödsel till lannet. Här kommer några bilder från dagens fix:

Dessa små hönor har jag hängt upp, fick nga stycken av min fina vän för ett par år sen och de åker fram varje påsk. Tjejerna fick gå lös och pynta. Det ser lite galet ut, men det får det göra :)!

Tada:

Fick även planterat lite kryddor i min kryddlåda, mmm.

Min lilla goding efter att ha käkat middag ute. Elvira ville att vi skulle äta ute och jag sa att hon fick fråga pappa, vilket hon gjorde, men han tyckte vi skulle äta inne, hon kom tillbaka och frågade mig vad jag tyckte och jag sa att jag tyckte vi kunde äta ute, då gick hon till Ester och frågade vad hon ville. Hon ville oxå äta ute. Då gick Elvira tillbaka till pappa och sa att vi var 3 som ville äta ute och 1 som inte vill det. Så då tyckte hon att vi skulle äta ute. Svårt att motstå :)! Vår lilla demokrat!

Blev en cykeltur till lekplatsen och Wilma fick gunga och åka rutchkana med lite hjälp!

Vilken lycka!

Nu önskar vi alla en Glad Påsk och glöm inte varför vi firar Påsk! Jesus är uppstånden!

Kram från en lite mer färgad Anna, gott med soooolen!

Inga kommentarer: