tisdag 26 april 2011

Skapa egna traditioner.

Detta är nog första helgen på många år då vi varit hemma hela påskhelgen och det har varit underbart. Vi har skapat våra egna påsktraditioner som varit supermysigt. Vi har målat ägg till frukosten.

Vi hade vår vanliga äggknäckartävling som vi har varje lördag, men det blir ju lite mer speciellt när det är påsk och målade ägg såklart :)! Elvira var segraren denna gången.
Pappan i huset fick måla om sin glada ägggubbe till en ledsen efter sin förlust.
Sen har vi en speciell tradition för mig. Denna porslinshöna fick jag av min älskade farmor Ester som vi sprang ner till varje morgon under påsken för att se om den värpt godis, vilket den gjorde. Så oxå hemma hos oss, vilken glädje för de små :)!
Sen i lördags så ritade vi påskebrev och packade godis i dem och tjejerna klädde ut sig till påskegummor och vi tog korgen och kvasten och så gick vi på vår gata och delade ut påskebrev till våra grannbarn och sen tog vi bilen och for till några kompisar och sysslingar och gav påskebrev. Barnen hade det väldigt roligt och jag med! Vi har njutit av att vara tillsammans och av det härliga vädret, fått lite gjort här hemma oxå, men framför allt träffat många goa vänner!
Känner mig oerhört tacksam!
Hoppas ni får en fin vecka! Här hemma blir det fix i trädgården och byte av säng för tjejerna som jag håller på att montera, våningssäng. Sen håller jag på och rensa kläder och annat som jag vill bli av med för vi tänkte stå på nån loppis nån dag. Ngn som har tips på bra ställe och hyra bord eller bakluckeloppis eller nåt är jag tacksam!

Kram Anna

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad är äggknäckartävling??

Anna Larsson sa...

Efter vi har kokat äggen och ska äta så håller man det "spetsiga" delen av ägget mot varann och slår ihop äggen. En håller och en knäcks. Den som håller vinner såklart :)! Hemma hos oss är det "en hit".
Ha det gott.
Ps, vem är du;)?
Anna