torsdag 16 oktober 2008

Här händer det grejer!!!

Idag var sista dagen på dessa två veckor som snickarna har varit här. OOO vilka snickare. Vill bara med några ord upphöja dessa män. Vilka karlar!!! De har slitit från 7-20 så gott som varje dag och de är grymma på det de gör, envetna, exellenta. Bara en sån sak som att det var en bärande bjälke som vi gärna ville bli ev med med pappa och David tyckte vi skulle spara den. Men helt plötsligt när vi redan hade gett upp den tanken så var den borta för David sa att om det hade varit jag så hade jag oxå velat ta bort den. Vilken man! David och co uppskattar såååå att ni varit här och slitit för min familj. Känns grymt läskigt att ni inte ska vara här på måndag men tror vi kommer klara oss ett tag utan er ;)! Tack till Davids familj oxå för att vi fick låna honom! Älskar dig brorsan. Pappa har slitit, men kan inte tro att han snart är pensionär. Han jobbar som en tjur! Tack pappa, du är fantastisk. Micke-du är en hjälte, vi är så tacksamma att du ville komma och slita häcken av dig för vår skull. Du är alltid välkommen till oss i Göteborg och då inte bara för att jobba!

Här är Danne i Tv öppningen. Vi ska ha en inbyggd tv. Danne fixar och trixar med det, kommer bli spännande och se hur vi ska förverkliga allt vi har i huvudet.





Här har jag tillbringat dagen liggandes i böneställning på mina knän och kaklat detta snea golv. ooo så härligt att det är gjort. Visst blev det bra. Känner mig grymt duktig :)!


Här är tvättstugan efter den är målad. Ska lägg ut någon bild på hur det såg ut innan, det är sjukt mycket förändring bara detta.

Igår kväll ville jag sååå gärna börja att kakla tvättrumsgolvet, men det fattades en sak så jag blev lite irriterad och tog kofoten och gick lös på det sista valvet som går från hallen till vardagsrummet. Nu är valven borta och agretionerna oxå!

Här är näe de har öppnat upp för altandörren och de nya fönstren.


David och Micke kollar in pappa när han sågade med motorsågen och de fick fullt med sågspån på sig!

Pappa går loss med motorsågen. Det blev en nostalgisk doft av barndomsminnen när man var med pappa ute i skogen när han fällde träd.


Här är vardagrum och kök när de plockat ut fönstren för att göra dem redo för nya fönster och för altandörren


Här ser ni skillnaden på källaren, det vira har jag målat :)!


Ester somnade utmattad på Mickens arm när de kollade på skoterfilmer.

Inga kommentarer: