torsdag 2 oktober 2008

Rivningen fortsätter!

Idag har vi slitit från klockan 9-18 då det verkligen var dax för tjejerna att få åka hem till hemmets lugna vrå. Vilken dag! Jag gillar verkligen att riva. Att få gå loss med kofoten, mmm. Nu är köket så gott som rensat och jag har börjat dra lister på hela undervåningen och röjt ur där vi ska bygga vårt badrum. Sen har vi kört ett helt lass med byggskräp till tippen. Rätt skön känsla. Ut med det gamla in med det nya ;)!
Så här såg det ut under pärlsponten. Dessa vackra stockar ska bort. Väggen ska ner. Den är bärande och vi hoppas att inte taket ska rasa :)! Tur att min pappa och bror kommer på måndag som är snickare och allt, lyxigt! Ska bli så roligt!
Här ligger den vackra pärlsponten i flisor...oj så mycket bröööte det blir.

Så här såg det ut när jag hämtade Ester på dagis, de lekte affär - Aimee Ester och Astor. Ser så mysigt ut. Älskar hur de använder naturen när de leker, det är gräs, kottar, ekollon och annat de hittar. "Kom och köp". Nägra sköna grejer från Ester:
Igår när jag la Elvira så sa jag till Ester "schh" då kom hon till mig och viskade i mitt öra "Du är älskad" mmm, man blir varm i hjärtat.
Hon lekte med sina magnetbokstäver och la dem på en lång rad och så sa hon till mig "Mamma se, jag har skrivit: "Ester Larsson är fantastisk". SKönt med tjejer med självförtroende!
God natt!


Inga kommentarer: