lördag 18 oktober 2008

Tvättmaskin på plats men inte ikopplad.

Nu har vi fogat i källaren och ställt upp tvättmaskinen. Det fanns ingen vattensladd som passade så den är inte inkopplad, men den är väldigt fin:

Vi fick tag på tvättmaskin på Gränsbygdens köpcentrum i Markaryd. De är av märket Hover och det är en 9kg tvättmaskin och lika stor torktumlare. Tänk att jag äntligen ska få "min" egen tvättstuga. Känns så lyxigt så ni kan inte ana. Efter att ha dragit med båda bernen upp och ner i källaren sen de var nyfödda så känns det otroligt att jag kan få tvätta när jag har tid och när jag själv planerer att tvätta, vilken lycka!

Annars har vi varit en sväng på loppis idag med syster Annika och barnen och fyndade en duxmadrass för 10kr och ett fint band. Sen har jag och Annika dragit tapet! Tjejerna är inte helt pigga, men de är ändå med och tycker det är kul så fort de får hjälpa till.

Ha en härlig lördagskväll!

KRAM

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå! Ser ut att bli jättebra och jag förstår verkligen att det ska bli skönt med egen tvättstuga. När vi flyttade hit till Skellefteå så fick vi tvättmaskin och tumlare på stora toan och det är verkligen skönt att slippa springa ner i källaren. Nu blir nästa steg en tvättstuga så man slipper förvara allt inne på toan. Skönt för er! Ha det bra. Kramar från familjen Bergh

Anonym sa...

Härliga höstbilder från 4H i förra inlägget. Tjejerna är ju så söta. Tänk när Elvira och Irma hoppar likadant...
Tvättstugan blir ju prima. Blir NÄSTAN :) inspirerad att måla i våran. Kram.