onsdag 22 oktober 2008

Hur mycket hinner man på en dag?

Vad hinner man på en dag igenkligen. Jag kan ha så höga ambitioner när jag ligger på kvällen och ska sova. Tänker på allt som jag ska hinna med nästa dag. Men hur mycket hinner en liten människa med igenkligen, hmm inte så mycket som jag vill i alla fall. Har varit runt på en massa byggställen och letat efter ett fönster till vårt badrum, ingen lycka än. Sen har jag börjat med att spackla vardagsrummet. Det är INTE kul att spackla och nu när jag ska helspackla oxå, oj va svårt. Har letat jobb, ingen större lycka där. Ringt en massa samtal. Sen var det dax att hämta barnen. Vi var ute i nägra timmar och de lekte och lekte ute i trädgården, det är lycka vill jag lova-att ha en trädgård. Jag har krattat och rensat bort en massa växter som hade dött. Burit bort ÄNNU mer bröte som vi ska köra till tippen. Det är inte klokt hur mycket det blir. Sen gick vi in och städade lite. Elvira gick runt med en skruvmejsel och tryckte in den i ett hål i väggen och Ester sopade. Sen busade vi och läste böcker och körde med tågbanan och sen kom pappa äntligen hem. Matdax, bolibompa, kvällsmacka och nattning. Nu har vi lagt in vår första tvätt i vår nya tvättmaskin. Vilken lycka!!!

Här kommer en film från dagen bravader:

Måste väl säga efter att ha skrivit ner dagen så har jag hunnit rättså mycket ändå. När ska man lära sig att ha rätt förväntningar inför den nya dagen som kommer?

Kram

2 kommentarer:

Malin sa...

Hejsan godingar!
Det är så kul att få följa ert husprojekt på nätet och alla härliga kort på barnen. Tack för en helmysig lördagskväll tillsammans med er.Det var jättemysigt!
Ge barnen många bamsekramar från oss!
kramisar från Malin & Roger

Anna Larsson sa...

Ja, det var mysigt!!!
Saknar er!
Kram