torsdag 18 mars 2010

BYGGLOV!?

Hej!

Idag är lillan hemma med mig. Hon hostade så i natt så jag tänkte att det var bäst om hon var hemma. Men för att slippa dra ut henne så kolladejag med grannarna om Ester kunde åka med dem och det gick bra, men Ester hade ca 3 minuter på sig pch vakna innan de skulle vara iväg. Hon blev så glad över att få åka med sin goa vän så det gick undan vill jag lova. Hon har aldrig vaknat så fort. Jag och Elvira har spelat memory och hon vinner varje gång och så fort hon vänder ett kort så pekar hon på vart den låg omgången innan, hon är grym. Sen har vi lekt kök och hon serverar maträtt efter maträtt och ny saftsort hela tiden. Så mysigt att vara själv med henne.

Idag ska vi få inskickat vårt bygglov för altanen. Vi har planerat att börja bygga den i April. Nu säger de att det är handläggningstid på 1 månad, men väntetid för handläggningen är 2 månader. Detta känns som ett skämt och jag har väldigt svårt att ta detta på allvar. Vad är problemet??? Detta kommer ta en sekund för dem att titta på tycker man. Om vi ska behöva vänta som de säger så innebär det att vi kan börja bygga när bebisen ska komma...då ska ju allt vara klart...känns som hela vår och sommaren blev fel nu... Så här fint ska det i alla fall bli:
Saknas staket på trappen, det ska oxå dit. Men det kommer bli sååå bra.

Vi hade en mysig helg så vi firade Danne som fyllde 35 år. Det blev paltfest, överraskningför Danne som skoteråkning och bowling och kalas med min familj. Han blev jätteglad och var väldigt nöjd. Jag hade så ont efter helgen så det tog mig hela måndagen i liggläge för att återhämta mig. Nu har jag haft några rätt tuffa dagar då mitt högerben vill inte bära. Så jag tar det väldigt lugnt.

Kram Anna

4 kommentarer:

Anonym sa...

FINT blir det iallafall när det väl blir av!!! /Ida

Anna Larsson sa...

Tack goa du! Det ska bli gott att avnjuta många middagar där framöver!
Kram Anna

Vallersvik 7 sa...

Hej Anna. Daniels kollega här. Vi tycker nog att du skämmer bort din man lite mycket med både kladdkaka och chokladmuffins..... Hihi hoppas att du härdar ut smärtan som ert underverk skapat.
Altanen kommer bli kanon. Daniel visar så stolt upp det här på jobbet ;)
//Tina Höök

Anna Larsson sa...

Kul att varit inne och kikat en sväng. Jag var inne och skrev på din blogg, mysig! Hoppas det går bra med all renovering!
/Anna Larsson