fredag 12 mars 2010

Vad har vi pysslat med 2010 so far!

Nu är vi i mitten på Mars och året har rullat igång. Det har börjat tufft. Jag är gravid med nummer 3 vilket känns jättekul. Jag har åkt på en eländig foglossning som har blivit så illa att jag har svårt att gå ordentligt. Jag är sjukskriven sen i Januari och mäktar inte med så mycket mer än att köra barnen till dagis ellerlite fix här och där innan fogarna måste vila och jag måste inta soffläge. Känns oerhört frusterande när man känner att det finns energi och vilja till att göra grejer men att kroppen inte orkar med. Detta är ju något som går över efter att bebben kommit så nu gäller det bara att stå ut och hålla humöret uppe så gott det går. Det går fraktiskt rätt så bra. Barnen har varit mycket hemma på grund av att de har haft vattenkoppor i två olika omgångar och det har faktiskt varit mysig. Är tacksam över att de gillar att göra sånt som jag kan göra, typ sitta still och pyssla, puzzla, rita, läsa spela spel mm. Det har gått jättebra. Nu är de tillbaks på dagis och jag får försöka vila ännu mer.
Vi har oerhört glada och nöjda barn. De överväldigar oss dagligen med kärlek, mys, roliga kommentarer och att de är sååå förtjusta i varandra och i bebeisen som är på väg och så självklart mamma och pappa. Ester sa häromdagen till pappa. Du är bäst på jobbet och mamma är bäst hemma :)!

Snön ligger fortfarande kvar, men nu kommer det dagar emellanåt som är fyllda av sol. Här sitter vi ute och tar en hammalagad kaka i solen!



Pyssel pyssel. Här har Ester gjort en kattnos.

Söt bild på lilltjejen när hon drukit fil, skön mustasch!

Jag har fyllt år! Vi var dock sjuka 3 av oss (4 om man ska räkna med mig :))! Så vi fick ställa in vårt lila kalas, men det gjorde vi efter att smörgåstårtan var gjord. Så denna fick vi smälla i oss själva :)!


Blev blåbärscheescake och tulpaner!

Ännu en prinsessbild. Ester älskar klänningar som står ut så hon kan svänga runt så här!

Kram
Anna

2 kommentarer:

Heidi sa...

Jag var precis som Ester på sista bilden när jag var liten. Om vi skulle köpa en klänning så var jag först tvungen att snurra runt i den för att se om den stod ut tillräckligt mycket.
Va roligt och se lite bilder på er.

KRAM på dig Anna

Anna Larsson sa...

Hahaha, då är ni väldigt lika. Köpte en ballongkjol för ett tag sen...inte tillräckligt mycket snurr på den så det måste jag tvinga på om man ska få på henne den :)!
Kram Anna