onsdag 8 september 2010

Mysigt besök!

I helgen som har varit har vi haft besök av min mans bror och hans familj. Vi har inte träffats sen i påskas så det var hög tid. Alla har fyllt år så det var presentutdelning och då såg det ut så här:

Alla var mycket nöjda och glada. Tjejerna fick bland annat ett par pysselböcker och ojojoj vad det pysslades hela måndagen gick åt att pyssla i böckerna och de var superkul! Vi tog en sväng till lekparkerna som vi har här runtomkring och då ville tjejerna ha med dockvagnen. Vi har 3 stycken, och jag frågade om de ville ha varsin men de ville absolut "samsas"...gick bra ända tills de skulle hem. Då var det inte lika kul att samsas längre ;)! Men det gick fort över.

Supergott väder! Picknick på Pippifilten i den starka solen :)!

Lille Jakob som lärt sig gå sen vi träffades sist åkte rutschkana.
Elvira gillar numera att gunga höst...det har hon kommit på efter att kusin Linnea var här, hon är lite modigare på det planet.

Hemma ville de fortsätta leka ute och de lekte för fullt i lekstugan. Helt plötsligt kom de ut ombytta till söta små manekänger. Vet inte när de smugglade in kläderna ner till lekstugan, men Ester sa att de lagt dem i en väska, hihihi. De såg oerhört söta ut i alla fall. Här är Elvira:

Kusinen Lovisa:

Här är de små modellerna:

Söndagen var full av kyrka. Jag hängde med tjejerna på söndagsskolan. Lovisa var med och när de skulle rita något som de var tacksamma över så ritade Ester en teckning av henne och Jesus som gick bredvid varandra. Elvira ritade en teckning av mig och Lovisa ritade en teckning av sin pappa och mig,fniss. Barn är för goa! Sen drog vi till Liseberg för lite åkande. Det var GALET mycket folk. Mer folk än någon gång innan vi har varit där i sommar. Träffade flera vänner och bekanta. Bla gick jag på tjejen som jag låg på samma rum som på BB. Superkul! Barnen hade såklart gööörkul! Efter det drog vi vidare för att käka på restaurang. För er som är barnföräldrar så vet ni hur det är när man ska på ny restaurang...finns det plats för vagn? Kommer vi störa massa andra gäster? Kommer barnen vara på humör mm?! Det var gööör bra. Supergod mat, jättetrevlig personal, superbra platser, plats för vagnen, barnen åt och var glada och det hade inte hunnit komma så mycket gäster för vi var där när de öppnade. Sen blev det snorbilligt för min älskling hade köpt på "Lets deal" så vi betalade mindre än halva priset, I like!!! Sen for de hem...mysigt var det och vi hoppas innerligt att det inte dröjer så länge tills vi ses igen.
Har varit en sväng till skogen för lite mys och plock av ris och annat.

Livet rullar på. Förkylningen som jag dragit på mig är ihållig och jag har inte haft någon större inspiration. Jag fyndade lite grejer på loppis i helgen som jag snart kommer att visa. Nu är det sängen. I morgon ska barnen fotas på dagis så jag har flätat dem och kläderna ligger redo. De kommer vara sååå söta, såklart. Sen ska jag träffa min kollegor i morgon, myyysigt!!!
Kram Anna

Inga kommentarer: