tisdag 21 september 2010

Stolt mamma!!!

Livet går rättså smidigt just nu. Tjejerna är goa mot varandra och mot oss och inte några större utbrott eller trots. Det känns skönt vill jag lova. Dagis går jättebra och det känns alldeles lagom.
Idag har vi haft helt ljuvligt höstväder. Skön sol och man längtar bara ut. Jag och Wilma var dock inne mestadels under fm då tjejerna var på dagis för jag har hostat så bedrövligt. Men vi fick oss en liten promenad/cykeltur till återvinningscentralen.


Finns fortfarande lite fint att hitta i trädgården så jag försöker plocka in så länge det bara går.




Vi har bytt upp oss med kamera. Hittade en på Blocket superbilligt så ska vi sälja vår gamla "bettan" som vi köpte på oss i Australien och har tagit oss myyycket fina kort. Jag har dessutom fastnat i tyska tullen för att jag borde ha deklarerat den när vi for tillbaka men det hade vi ingen aning om så då hamnade jag tydligen på någon "lista av kriminella" pga att den var så dyr. Hmm det var inte riktigt det jag hade väntat efter att gått bibelskola i ett år, men så kan det vara med okunnighet och ärlighet ibland. Det trista var att de behandlade oss som om vi smugglade knark eller nåt. Jaja...ny kamera var det. Tog lite bilder på mina juveler. Jag ÄLSKAR verkligen mina barn och de älskar mig med vilket de uttrycker dagligen. Det är lycka för mig!!!
Så här ser det ut dagligen hemma hos oss. Elvira älskar och pilla på och mysa med sin lillasyster:

Wilma jollrar och pratar och skrattar nu. Hon är helt ljuvlig! Hon sover toppenbra. Börjar luta mot hela nätter. I natt sov hon från 23.30-8:20 då jag fick väcka henne för då var det dax för dagis. Det är det bästa hon har sovit. Men nätterna börjar bli fria från amning så det känns ju underbart. I morgon blir hon 3 månader.

Ester, min goa Ester. I går skrev jag några rader på ett papper och frågade om hon kunde läsa. Det var meningar som MOR ÄR RAR, ESTER ÄR SÖT, ELVIRA ÄR GO osv. Hon kunde läsa med lite hjälp. Idag kom hon och frågade om jag kunde göra det igen. Så kul att hon vill lära sig och är så duktig.

Elvira min lilla bustjej. Hon är en liten gladfis (eller glassfis som hon sa till Wilma när hon skulle härma mig). Hon är supergo lilla syster och leker med Ester så bra. Hon är en kärleksfull storasyster till lillan. Hon vill gosa nästan fööör mycket. Men det får man ta :)! Söt är hon oxå!



Ibland undrar man hur man skulle se på tjejerna om man inte var deras mamma. Nu är ju ens bild väldigt partisk kan man lugnt säga. Men stolt och väldigt tacksam mor det är jag!!!
Kramar till er därute!
/Stolt och lycklig mamma

2 kommentarer:

Lille John sa...

Vilka fina bilder du tar!

Anna Larsson sa...

Tack. Kul att du oxå bloggar!!!
Vi hörs!
Kram Anna