torsdag 13 november 2008

Golvglädje!

Golvläggning!!! Vi kom en bit idag. Danne började jobba vid 12.30 , men vi kom en bit i alla fall och det blir sååå fint! I morgon fortsätter vi! Förhoppningsvis blir det köksinsättning i helgen :)))!!!

Sen blev det spontan besök hos familjen Sparr som vi har saknat så mycket. Ester sa i bilen "Jag vill träffa Wilda så vi for dit, det var mysigt, de lekte och lekte sen innan de skildes åt så killade de varandra och skrattade så gott. I morgon är det Wildas 3års pippikalas så vi har varit ute och fixat inför det. Sen blev det faktiskt McDonalds /eller Macidonialds som Ester säger). Se så glada de var över det. Jag oxå som slapp laga till maten i garaget :)!
När vi kom hem blev tjejerna så glada över att vi hade lite golv så Ester ville springa på golvet, men hon ville inte ha skorna på sig. Så vi slängde ytterkläderna i en hög och sen prand de fram och tillbaka. Klara,färdiga, gå och så sprang de fram och tillbaka. Tänk att glädjas så mycket åt att få golv, något som är så självklart för så gott som alla svenskar. Jag tycker att det har varit en väldigt intressant period just för att se hur människor reagerar hur provisoriskt vi har levt under renoveringstiden. Många har tyckt synd om oss och ojat sig. Min inställning har varit och är fortfarande att jag tycker inte att det är jobbigt för jag ve att snart har jag ett jättefint kök eller ett jättefint och fräscht badrum. Man måste ha målet i sikte annars kan det bli jobbigt!
Här kommer ett litet smakprov på barnens lycka över golvet innan batteriet på mobilen dog:

I morgon eller på måndag väntar jag besked om ett jobb som jag har sökt, hoppas hoppas!!!
Kram från en lyckligt lottad Anna

1 kommentar:

Anonym sa...

Så fint ni kommer att få det! Ja, man får verkligen ha målet i sikte. Hur skulle man annars orka?!
Håller tummarna för dig gällande jobbet. Själv måste jag oxå ut i jobb livet snart. Hade så mycket hellre varit hemma hos min älskade lilla Leah!
Stor kram med önskan om en riktigt skön o effektiv helg ;)
Angelica