måndag 3 november 2008

Vilken WOW helg vi har haft!!!

Vi åkte till Västerås tidigt på fredag för att gå på en kristen konferens Lifecenter featsuring United Öresundskyrkan. Resan med tjejerna gick fantastiskt bra. De har sånt tålamod i bilen. Det kändes som om konferensen var designad just för mig och Danne och för den situvation som vi står i. Känner oss så upplyfta och spända inför vad vi tror att Gud har framför oss.


Ida och Simon, Dannes syster har passat barnen så vi har åkt emellan Bro och Västerås. De har sen 3 veckor tillbaka bott i deras sprillans nya Trivselhus. Vilken villa, så fräscht allting. Det luktade nästan nytt. De har en kamin i vardagsrummet vilken de har eldat i varje kväll som de varit hemma. Det lyste så härligt när vi kom dit genom de stora fönstrena. På morgonen vid frukost såg vi deras härliga utsikt ifrån frukostbordet-Mälarens vackra vatten. De kommer få det riktigt bra där. Ida var så vacker i din gravida figur. Vilken pingla:

Ester tyckte det var sååå roligt hemma hos Ida och Simon så våra fantastiska barnvakter får absolut högsta betyg. Hoppas vi inte slet ut er allt för mycket ;)!

Sen måste jag bara tacka alla godingar som läser min blogg. Blev sååå glad och se att ni är inne och kollar. Bekräftelse är härligt :))!

Jag har varit på arbetsintervju idag. Gick bra...tror jag. Hoppas på det bästa!

När det gäller vår hus så har det gått lite långsamt. Vi har inte hunnit alls mycket senaste två veckora förutom när det gäller elen. Men denna vecka tror vi på stora framgångar. I morgon kommer morbror Folke igen och fixar med elen sen kommer bror David på onsdag-torsdag och mina fantastiska svärföräldrar kommer på onsdag och stannar till på söndag tror jag. Tänk att ha svärföräldrar som åker ända från Vilhelmina för att träffa oss men oxå för att hjälpa till. Vi längtar sååå nu. Farfar har fyllt år och vi frågade Ester vad vi skulle köpa till honom i present. Hon funderade i några sekunder innan man såg på henne att hon kommit på en jättebra idé och utbrast "Jag vet, en kamrat!" Lite senare när vi frågade hur hon hade tänkt att lösa det så sa hon att: "Jag vet, farfar och morfar kan bli kamrater!" Inte illa för min goa treåring. Här om dagen så sa jag till Ester att jag älskade henne jättemycket. Då sa hon tillbaka att hon älskade mig men inte jättemycket. Det sa jag att det var tråkigt men pratade inte mer på det. Senare på kvällen kom hon till mig helt spontant och sa "Mamma, jag älskar dig jättemycket!" Det värmde vill jag lova. På tal om barnen så var jag med om något historiskt idag. Min lilla Elvira blev så arg på mig för jag lyfte ner henne från trappan så hon skrek så hon tappade andan och tuppade av! Blev så skraj. Har hört om det för min bror Roger gjorde så när han var liten. Hon har såna där långa utskrik när hon inte andas och jag vet ju hur hon funkar, men detta var riktigt läskigt hur hon bara försvann. Min lilla snälla och glada docka kan bli sååå arg. Knappt man kan tro det!

Tack än en gång för visad respons. Kommer upp med fler husbilder i veckan.

Kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ville bara säga så här lite i efterhand att jag också läser din blogg regelbundet. Fast det blir inte lika mycket tid vid datorn nu...

Ni är en så go familj!

Kram

Anonym sa...

hej anna och familjen stackars lilla elvira....vilken panik...vad hemskt...lilla dockan inte bra och bli så arg....jaja måste verkligen beundra dig för den finna blogg du har den är så rolig att läsa och spänande om att läsa hur allt går med er familj....och huset...du är så fantasktigt duktig anna....jag är stolt över dig....tvåbarnsmor och allt....vilken kvinna är inne nästan varje dag och läser....kul med bilder oxå....ha det gott många kramar annika

Anna Larsson sa...

GOA GOA NI!!! Vad glad jag blir!!!
Kram/Anna