torsdag 6 november 2008

Mys mitt i stöket!

Dagen idag har varit full av spackling och slipning. Det är trist, men gör man inte grunden bra syns det länge och kommer bli ett störningsmoment lääänge framöver. Så är det med livet oxå. Man måste bygga en stabil grund i livet så när det börjar storma och man går igenom tuffa perioder kan man ändå stå stadigt. Bygg en stabil grund vänner, det kan vara supertrist för vi vill ha och se resultat men det är värt det och resultaten kommer om man bygger stabilt, annars uteblir resultaten, det tror jag!
Idag när vi jobbade så kom barnen och farmor ner och de sprang runt och spelade trummor på hinkarna och sånt som de tycker är kul. Plötsligt ville Elvira upp till farfar och hon kramade och myste med honom länge. Såg så här härligt ut:Då ville Ester oxå mysa, men med farmor och då såg det såhär mysigt ut:
Här har vi spacklat och fixat lite med våra fina välvda tak...vet inte om det heter så, men det låter bra. Blev en hel del sprickor när vi tog ner väggarna, men tror "vi" mest svärfar har fixat till det riktigt bra. Förhoppningsvis blir vi klara med spacklingen i morgon så vi kan slipa och måla taken, då blir det tapetsering på lördag!!! Vilken glädje!!!

Vardagsrummet mot där soffan ska stå borta i hörnet, dörröppningen är till hallen.
Här har en vägg tagits ner och vi har försökt spackla. (Underifrån)
I morgon fortsätter vi som sagt och då får vi även hit min fantastiske morbror Folke, vår egen elektriker. Då blir det fart på strömmen!!!
Jag ÄR lycklig! Mycket, inte allt i livet är bra, men lycklig-det är jag!!!
Kan man vara annat när man har sååå go familj:

2 kommentarer:

Anna Westerlund sa...

jag har sagt det förr men dina döttrar är verkligen sååå söta!!

Anna Larsson sa...

mmm, håller med!!!