lördag 15 november 2008

OMTUMLANDE!!!

Okej, vi har haft några minst sagt omtumlande dygn. Golvläggningen är snart klart. Danne är nere och lägger de sista plankerna i köksdelen så nu blir det montering av köket, halleluja.

Jag fick jobb i fredags, ännu ett halleluja. Ska jobba på DHL, med kundtjänst. Känns fantastiskt roligt. Börjar redan på torsdag så det är också väldigt omtumlande med alla förändringar som det innebär för mig, för oss som familj och för vår plånbok :)!

Sen i torsdags kväll så fick min älskade pappa en propp i lilla hjärnan. Det satte sig på balansen och han har haft några tuffa dygn på Näl, men kommer förhoppningsvis tillfriskna fort. Var gärna med och be för honom ni som tror på att det hjälper, vilket jag ABSOLUT gör! Känns läskigt när det händer min pappa som bara i förra veckan var hos oss och jobbade med huset, frisk som en mört...han sa själv att det hände sååå plötslgt och att det var obehagligt. Vi tror på det bästa!!!

Sen till något mer odramatsik men dock mysigt och stort för Ester. Våra tjejer var på pippikalas igår hos Esters bästis Wilda som fyller 3 år idag, Grattis Wilda. Ester och Elvira var båda utklädda till Pippi och var oerhört söta liksom alla andra utklädda barn på kalaset. Wildas mamma är en riktig partyplanerare så hon tänker på alla små detaljer som tryckta servetter och namnskyltar till bordsplacering, dukar som är i papper så det finns kritor så barnen får rita, foto på Wilda och pippi på tårtan, fiskdamm med presenter till alla barnen för det fick ju alla barnen när dom kom på Pippis kalas. Det slutar inte där, Pippi och Sjörövar Fabbe kom dit och sjöng med barnen och tog dom till en skatt där alla barnen fick en pippipåse från Astrid Lindgrens värld med guldmynt i...hon är makalös. Susann jag kan ta bort detta från bloggen om du inte vill att någon ska sno dina ideér;)! Hon är som sagt makalös och jag har inte skrivit allt, detta var bara toppen på isberget :)! Här kommer några gööör dåliga bilder då vår kamera är i Stockholm...ajajaj vad jag saknar den...


2 kommentarer:

Anonym sa...

Men hallåååå... Jag kommer faktiskt inte på alla idéer själv. Det är väl därför man har internet?

Tack i alla fall kära, goa Anna för de fina orden.
Kram.

Anna Larsson sa...

Det är sant oavsett vart du hittar informationen, du är fenomenal, partyfixarn!
Kram/Anna