lördag 24 juli 2010

Mer bilder från vår utflykt med Perssons.

Här om dagen var vi ju med min syster och hennes familj och pappa och åkte ånglok från Anten till Gräfsnäs. Det var en mysig tur och lite spännande för barnen. Mycket tid att umgås och njuta av vårt vackra land och det sköna sommarvädret. Barnen har så kul tillsammans och vi vuxna oxå för den delen. De små barnen satt och sjöng "Plingelingeline tåget går ut i hela världen..." Se filmsnutt från min systers blogg pysselochpassion som är länkad till höger. Supergulligt!

Här fyllde vi på vatten som behövs för att få loket att gå framåt :)!

Den vackra utsikten från tåget.

Det vackra stationshuset.

Min pappa när vi stod och kollade på när tåget skulle vändas med handkraft där fick barnen hjälpa till.

Här kollar tjejerna på när loket skjuts upp på vändplattan.

Efter den mysiga turen så blev det pastasallad och supergott fika innan bad och mys på stranden.

Barnen fick simglasögon som vi köpte på Ullared för 10 kronor. Elvira vill ju att allt ska vara gult och Ester gillar rosa och de tycker det är superkul att använda dem, de ser störtsköna ut.

Tjejligan som alla ÄLSKAR att bada!

Den vackra omgivningen.
Den vackra systern!

Det byggdes en strandstad, syns kanske lite dåligt, men stolta är de!

Kollade den vackra slottsruinen där våra tjejer låtsades att de var prinsessor och dansade runt ute på gräsmattan :)!

Sen fotade jag familjen Persson. Vackra är de!

Det är väl jag och Drabrowski som gillar hopp :)! Tilda syns inte så väl med det var ett så skönt kort tycker jag :)!
Roligt hade vi...se nedan...varför detta anfall får stanna oss och Perssons emellan. Men vad fantastiskt det är att man kan ha så hrälig gemeskap med sin familj som man faktiskt inte har valt själv som vän. Härligt tycker jag!
Ester detta drog vi vidare in till Alingsås och gick på Nolhaga djurpark. Där verkar det som om vår lilla kamera gick sönder :(! De bilderna går inte att visa. Men det var väldigt mysigt. Tack Perssons än en gång för en mysig dag!
Kram Anna

1 kommentar:

Pysselochpassion.bloggpost.com sa...

KUL!!;) Vi kommer att göra många resor ihop vill jag lova;) Älskar er!!! Fina bilder...kram mp