söndag 4 juli 2010

Tropisk värme!

Vi har haft två oerhört varma dagar. Tycker nästan det är lite läskigt varmt för lilla Wilma. De blir så slöa (som vi oxå blir) de små liven. Hon är väldigt lik sina systrar som de var när de var små och det bådar ju gott för framtiden med tanke på vilka goa barn vi har ;)! Hon sover mest och vaknar för att äta och sällskapa en liten stund och sen sover hon igen. Sover 5-7 timmar i sträck på natten och vaknar för lite käk och sen sover hon vidare så till 9.00 har vi sovit denna veckan för då vaknar de stora tjejerna. Känner mig lite som en lyxmamma. Hon hänger med på allt och det är inga problem. Här ligger hon i gräset vid stranden:

I vagnen...sover...

I bilstolen...sover...
Vi var och badade vid Hjärlanda tjärn igår. Kanske knasigt när man bor så nära havet, men det var det som passade bäst. Det var knökat med folk. Så här ser det ut överallt där vi har varit på stränderna i Göteborg. Vet du ngt ställe som inte är sååå tätbelagt skulle jag vara tacksam om du har lust och höra av dig.

Själv är jag uppvuxen med att min far har ägt en egen strand vid Vänern och det har alltid bara varit vi och våra kusiner som har varit där. Helt underbart att komma på morgonen/förmiddagen ner till stranden och man är först där. Här är en bild på Ester när hon sitter på pappas strand och det finns ingen mer på stranden i bakgrunden...så är drömmen för mig, inte för att jag är folkskygg, men jag tycker det blir så hysteriskt och lite ofräscht med så mycket folk på en liten plätt och på en liten badyta. Sen tycker jag det blir svårare att hålla koll på barnen. Tacksam för tips.

Här kommer en liten film på lillan, mest gäspningar :)!

Nu är det full rulle ute i trädgården. Danne och barnen har varit och köpt virke för de ska bygga en lekställning till vår rutchkana. Nu har första semesterveckan gått för Danne och vi har verkligen inte gjort någonting. Nu får vi väl försöka komma igång och göra nåt vettigt i alla fall. Veckan blir nog mest fulld av gemenskap då vi får gäster. Sen fyller Ester 5 år på fredag och då ska det bli kalas såklart.

Ha det gott mina vänner!

Kram Anna

2 kommentarer:

Unknown sa...

Så fin hon är!! Det känns att jag upprepar mig själv nu men,,, bebisar är bara lovelovelove! :)
Kram vännen!

Anna Larsson sa...

Tack goa du. Vi håller med ;)!
Kram Anna