söndag 29 augusti 2010

Fynd och lite annat :)!

Innan vi for iväg på semester så var jag hemma i Mellerud en sväng för att få träffa min nya brorson. De har haft så fullt upp med renovering av kök, badrum, köp av ny bil och dessutom tillökning med barn nummer 4 så jag hade läst på hennes blogg att hon var ute efter en kökslampa och efter att ha pratat med henne så hade jag en bild om hur hon ville att den skulle vara så jag hjälpte dem att köpa den. Visst är den fin mot deras tapet!

Min svägerska klagar alltid på att hon är så dålig på att ta bilder med kameran och jag säger alltid att hon måste driva med oss för så dålig tror jag inte att hon är...när hon tog min kamera för att ta några bilder så var ett av dem såhär (asgarv):

Men ett annat var såhär...visst är han fin?!

Här är lillasyster som blivit storasyster, myyys!

Här är en fin tavla jag hittade:

Jag gillar dessa lampor. Denna hittade jag på loppis för ynka 5:-. Tavlorna är oxå loppisfynd!
Här är en till.

Sen hittade jag detta vackra lilla fat som ska hänga på väggen med bönen som Jesus lärde oss att be!

Ha en underbar dag!
/Anna

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej!
Du skriver: ” Sen hittade jag detta vackra lilla fat som ska hänga på väggen med bönen som Jesus lärde oss att be!”

[Att skilja åt,] Den historiska personen som det står skrivet om i originalversionen som blev redigerat till ”Matteuseusevangeliet” hette Ribi [det var hans titel] Yehoshua. Hans namn redigerades av hellenister till ”Jesus”.

Ribi Yehoshuas – Messias - ursprungliga undervisning var i enlighet med direktiven i ”Moseböckerna” och den förvrängdes sedan av hellenister [not 1]. Den förvrängda undervisningen finns nu att läsa i ”Matteusevangeliet”. Ribi Yehoshuas – Messias - efterföljare hette Netzarim [försvenskat till ”nasaréer”] och de gjorde sitt bästa att praktisera direktiven i ”Moseböckerna” icke-selektivt; och för att följa Messias idag krävs det att man gör sitt bästa att praktisera direktiven i ”Moseböckerna”. [not 2]

Han undervisade i ursprungsversionen av Matityahu: ”Må Ditt begär ske på ha-aretz [landet] som det gör i himmelriket.

Ovanstående stycken implicerar att Faderns begär är att människor ska hålla Hans direktiv i ”Moseböckerna”.

För att följa den historiske Ribi Yehoshua måste man alltså göra sitt bästa i att praktisera direktiven i ”Moseböckerna”. Det är inte alltid lätt – men det är väldigt meningsfullt!! Och både enligt Ribi Yehoshua och Skaparens Ord i ”Moseböckerna” – det enda sättet att följa Skaparen.

Not 1: http://bloganders.blogspot.com/2010/07/matteus-517-20-i-den-ursprungliga.html
Not 2: Alla uttalanden bevisade på www.netzarim.co.il

Ha en bra dag!

mvh,Anders Branderud