söndag 1 augusti 2010

Reklamation och barnharmoni???

Denna dag...mysig morgon då tjejerna kom in för att överösa Wilma med pussar och kärleks ord, underbart som alltid. Danne hinner med frulle och lite mys innan han drar till jobbet. Jag mäktade inte med att åka till kyrkan själv med tjejerna då mitt huvud inte har varit som det ska idag, trist, men jag tänkte att en promenad till återvinningen med både Wilmas och dockornas barnvagn skulle vara bra. Tjejerna kom överrens om att Elvira skulle köra först, alla glada ända tills Elvira kommer på att hon vill gå först oxå...det ville inte Ester så jag sa att om Elvira ville gå först så får Ester köra vagnen, men inte det heller, sura miner....suck. Gick ok ända tills vi var klara med allt skräp och det var Esters tur att köra hem. Elvira vresade och grät och ville absolut köra. Det fick hon så klart inte, gav henne ett par alternativ, men inget dög. Vi började traska hem men med barntjut som ljuv musik på vår fm promenad, att jag inte gick av av ilska. Vi fick sätta oss på folketshus trappen och jag sa att här sitter vi tills du är färdig. Vi satt bra länge till Ester säger: "Nu har vi suttit här länge, är du inte färlig med att sura nu Elvira". Det tog ca 1 minut sen kom hon och sa förlåt och vi gick hem utan problem.
Efter att ha pysslat en stund så leker de nu på ovanvåningen, prinsessor. Elvira ropade precis "Först ska jag vara prinsessa och Ester ska vara prins en stund och sen ska jag vara prins och Ester ska vara prinsessa" Ester flikade in: "Då behöver inte båda bekymra sig och vara ledsna". Ibland hittar de balansen själva och ibland tar det sååå mycket mer på krafterna.

Jag har känt mig lite småtrumpen hela dagen, seg i bollen och går mest runt och pillar lite här och där och får inte rikitgt någonting gjort. Har känt mig gööör sur på Ö & B. Vi köpte en dynlåda där till våra dynor till möblerna på altanen. När jag igår skulle ta upp en var de genomsura...så de hänger nu lite överallt och försöker torka... En dynlåda som läcker inte lite vatten utan massor...får helt enkelt bli en reklamation på detta.

Tankarna om förvaring pågår hela tiden. Jag vill ha ordning...överallt...nu... Vi har pratat om att göra ett ryck och få iordning på två av våra förråd...jag längtar...tills det är klart;)!

Nej, nu ska jag göra en " Att göra lista" för veckan som kommer så vem vet, det kanske blir något gjort...

Skulle bli glad om du som följer min blogg klickar in dig som följare längst upp i det högra hörnet. Skulle vara kul och veta mer vem du är!

Kram på er

Anna

Inga kommentarer: