tisdag 17 augusti 2010

Tacksam över min fina familj!

Jag tror på riktigt att jag har världens goaste familj. Barnen är så goa mot varann, de leker otroligt bra. Det känns som de är inne i något slags lek flyt, känns såklart underbart nu så kan jag få mysa med lillan lite mer än jag vågat hoppas på. Dessutom är de oerhört goa mot sin lillasyster och visar och säger hela tiden att hon är så gullig och att de älskar henne och att hon älskar oss :)! Ester har varit så kärleksfull i flera dagar, hon säger att hon älskar mig och att jag är "den bästa mamma hon har" ;). Idag hade vi helt missat att dagis hade stängt så när Danne kom tillbaka hade han med sig tjejerna. Det första jag tänkte var magsjuka...men tack och lov var det mys som stod på programmet och det är jag mycket tacksam över. Då kom Ester med en bukett med blommor. Danne berättade att Ester tyckte att de skulle köpa blommor till mig, bara så där. Hon var så glad och jag blev oerhört glad.
Jag känner mig så lyckligt lottad och är tacksam så länge det varar. Försöker att inte ta dagarna för givet.
Igår kväll när de bad kvällsbön så ville Elvira be popcornbön (man ber en mening och tackar Jesus för något som man är glad över och när man är klar säger man pop och då är det näste persons tur). Då bad hon: " Tack Jesus för att mamma köpte 3 bokar till oss", och nästa varv "Tack Jesus för att mamma köpte hästen" och nästa varv "Tack Jesus för att mamma köpte....inget mer". Hahaha... Många skratt får man sig som småbarnsförälder.
Nu ska jag slå in lite paket i morgon blir det tripp till Mellerud för att bl.a. träffa vår nya familjemedlem, mysigt.
Kram på er, så glad över att du kikar in hos mig.
Anna BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer: