torsdag 5 augusti 2010

Kreativ dag tack vare mamma!!!

Danne jobbade eftermiddag idag så då passade jag på att dra in till stan efter frukost. En liten stund för mig själv shoppandes, mmm I like! Hade sitat mig in på Balders Hage, har helt missat denna underbara butik. Det skulle bli en postlåda till lekstugan och eventuellt vimpellina om de reade ut den, det gjorde de, halva priset, det gillar jag oxå :)! Här kommer många bilder från idag.

Stolta tjejerna över den fina lekstugan som deras morfar byggt. Ni ser vimplarna i bakgrunden och postlådan sitter på väggen.



Köpte oxå en liten duk i matchande tyg som vimplarna. Barnen har plockat buketten.

Docksängen med täcket som jag sydde förra året av ett söndrigt örngott och linnetyg som jag fyndat på loppis. Docksängen skulle slängas på tippen.

Köpte en kökshanduk oxå på Balders hage som jag delade i två. Blir lite mer i barnens storlek.

Kranen som sitter på diskbänken i lekstugan.

Det är tack vare mamma som jag har hunnit och fixa idag. Här sitter de och läser brev som barnen fick i sin postlåda av deras mormor, de tyckte det var sååå mysigt. De har hållit på och skickat brev till varann fram och tillbaka tjejerna. Kul med en postlåda helt enkelt,
Passade på att plocka en grön bukett som mamma fick ta med sig hem. Jag älskar grönt.

Hittade denna lilla låda som följde med huset. Fick användas som kruka.

Gick snabbt in på Panduro och då sålde de ut denna söta glaskupa med fot, superbilligt!

Sen hade min fina mamma fyndat denna oerhört vackra karaff oxå på loppis. Visst är den underbar!

Avslutande bild får bli på det finaste vi har, vår lilla gobit!!! Hon är heeelt underbar!

Japp, det är vad som har hänt idag plus lite ogräsrivning och annat städfix. Skulle behöva städa inomhus...men det får bli en annan dag. Nu är soffan intagen och jag sneglar på Ernst :)!
Kram på er och tack än en gång kära mor!!!
Anna

3 kommentarer:

Unknown sa...

Erns är bra!

Kul och se bilder på din mamma..
första gången jag ser henne "live";)
Och sikken lekstuga morfar har byggt!! gosh!

Blessings sister!
:)
Kram!

Unknown sa...

jag menar ERNST:)

Anna Larsson sa...

Ja, min underbara mamma...hon är så fiiin! Lekstugan är toppen. Jag är väldigt tacksam för mina föräldrar.
och ja Ernst är bra :)
Kram