onsdag 4 augusti 2010

Vilken färg tycker du?

Hej hopp! Idag har jag inte fått mycket gjort. För min del har det varit en lite trist dag. Jag har velat ta tag i mycket men inte haft ork. Jag fixade med docksängen som ni såg i förra inlägget, och kände lite inspiration i att få iordning lekstugan. Lite svårt dock med lillan tycker jag än. När hon sov så passade jag på att lägga ut stenar framför dörren. De ligger inte så bra än, får ta fram spaden och gräva till det lite om Danne tycker det blir bra. Han har för övrigt klippt gräset idag, jag älskar nyklippta gräsmattor, thanks honey!!! Vi älskar vår lekstuga, tack goa pappa.




Här är rutchkanan som vi hittade på blocket i våras och Danne har ju byggt en lekställning till den. Det ska på ett tak längst upp och sen ska vi göra en liten kiosk under ställningen. Rutchkanan ska så klart målas. Skulle behöva lite råd. Vilken färg ska vi måla den i? Jag röstar för grått så att den går i samma ton som dörren på lekstugan. Vad tycker ni?


Här har tjejerna plockat en bukett.

Idag kom min vän Petra över och vi fick låna hennes babybjörn och detta gulliga babygym. Det syns inte så bra för Wilma blundar precis när jag tar bilden, men hon storler :)! Lycka! Tack fina vän!

Kvällen avslutades med att duscha av barnen och borsta tänder och hår sen läsa saga och när vi låg och bad aftonbönen så vaknade Wilma, duktig tjej! Så skönt när det går smidigt när Danne jobbar kväll.
Ibland brukar vi be "popcornbön" hemma hos oss på kvällen då vi tackar Jesus för något, vad som helst och så poppar man vidare till nästa. Idag ville Elvira att vi skulle be popconbön och hon bad så fint "Tack Jesus för att jag har fått mysa med Wilma" "Tack Jesus att jag fick mysa med Liv häromdagen " Tack Jesus att jag fick mysa med Zoe igår"...sen igen Tack Jesus för att Wilma är så mysig"...jag smälter :)! Som vanligt mycket mys hemma hos oss. Ester hon bad för min mormor och morfar och farmor och farfar att de skulle ha det bra uppe i himlen.
Nu ska jag mysa i soffan!
Hoppas ni har det bra!
Kram Anna

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Anna!
Jag håller med dig, den ska vara grå! Ni hittade den på blocket?? Får nog ut och leta till mina små brorsbarnsfrön.

Ha det bra!

Kramar! Linda

Malin sa...

grått är inte fel, men själv gillar jag ju riktigt starkt röd..:o)