tisdag 19 augusti 2008

Dagisdax!

I morgon är det en ny milstolpe i vår familjs liv. Tjejerna ska börja på förskola. Ester är exalterad och Elvira förstår inte än. Jag tycker att Elvira är i minsta laget därför känns det lite jobbigt faktiskt. Men det är en väldigt härlig atmosfär på förskolan så jag vet att det kommer att bli bra. Hade bara önskat att jag kunde vara hemma lite till med Elvira men med nytt hus så blir det dax att få in lite stålars!!!

Ester och Danne kollade lite på OS idag och det var konstsimmning. Ester sa "Va duktigt de badar" sen skulle hon berätta för mig och då sa hon "De badade konstigt" tyckte jag var lite lustigt..."konstbad...simning!

Kram kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner igen din "ångest" inför dagisstart. Men så länge barnen trivs och ni inte har dem där mer än nödvändigt tror jag inte att de tar skada av det. Kimberly har älskat att vara på dagis och det är skönt att se henne njuta av utelek, nyttig mat (!) och sånger och ramsor...

Jag tror Gud ser till våra hjärtan när vi helst vill vara hemma med barnen med inte har den möjligheten fullt ut pga det system vi idag lever i. Han ger oss vishet att förvalta det han gett oss.

Kram Ann-Margréth

Anna Larsson sa...

Tack!!! Jag tror dig! Gick rätt in i hjärtat. Deförsta dagarna gick över förväntan så jag tror verkligen det kommer att bli bra.
Kram Anna