onsdag 13 augusti 2008

Hoppelihopp!

När jag var liten så fick inte vi hoppa i sängen och jag minns att jag gjorde det ibland när inte mina föräldrar inte märkte något, det var inte så svårt att komma undan med eftersom vi hade ett så stort hus. Nu när jag själv har barn så får de hoppa i sängen, tror mest att det är för att de har så roligt och vi har en dålig säng så det gör inte så mycket om den inte tål det eftersom vi snart ska köpa ny. Men varför är det så roligt? Att lätta från marken, att flyga lite i luften och att dunsa ner igen... Kanske så killar det i magen och inger en härlig känsla av frihet?!

Här är min stora tjej idag när hon hoppar!

2 kommentarer:

Katarina sa...

Jag fick aldrig heller hoppa i sängen när jag var liten :( Och jag minns, precis som du, att jag smög upp i mina föräldrars sovrum ibland och hoppade ändå! Varför min egen säng inte var lika intressant har jag ingen aning om...

Anna Larsson sa...

Jag hade ingen sån madrass i min säng, kanske därför...inget stuts liksom...Tnk att vi oxå var lite busiga som små ;)