söndag 10 augusti 2008

Morgonlycka!

Hemma hos oss på morgonen är det alltid mysigt. Idag så vaknade Elvira kl. 8.00 pch Danne tog henne och gick till vardagsrummet så jag fick sova lite längre. Sen när Ester vaknar och de ser varandra igen efter nattens timmar så är det som om två gamla vänner inte sett varandra på en lång tid och de ska kramas och pussas och Elvira tjuter av lycka. Sen när de kommer in och väckte mig vid 9.00 så är det samma sak igen, de ska krama mig och ligga intill och mysa. Jag känner mig så lyckligt lottad att få ha det så fantastiskt bra. Ett hem fullt av kärlek, mmm!!!

En annan rolig sak nu på morgonen var vid frukost bordet. Jag reste mig och Ester frågade "vad ska du göra?" Jag sa att jag skulle gå och bajsa. Då ska Danne "precis när jag behövde gå och bajsa". Sen så skojade han med Ester och grimaserade precis som att han försökte hålla sig, men Ester utbrast "Pappa du får inte bajsa på stolen, det får man inte!" Det tyckte jag var roligt!!!

Ett litet axplock från vår vardag!

Be happy!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan riktigt se Esters uppfodande min framför mig :-)
Häromdagen hemma hos oss, när Wilda kom hem från mormor, så fick hon syn på några frigolitbitar som låg på golvet (från gamla isoleringen på huset). Då säger hon "-Nä, nu blir jag arg på min mamma! Man måste faktiskt städa" Undrar vem som lärt henne det. Du månne, efter all tid hon spenderat hos er? Tack än en gång för det vännen. Evigt tacksam. Kram.

Anonym sa...

hehehe, bajsbloggar är roliga :)