lördag 9 augusti 2008

Förlåtelse!

Tänk att ibalnd kan man se kärlek överallt. Min mamma och jag var ute och gick och efter regnet så var et en vattenpöl som såg ut som ett hjärta:

Sen förra veckan så var jag ute med barnen oxå efter ett regn och då var det vattendroppar som blivit kvar i ett löv oxå formade aom ett hjärta. Det pirrar nästan till i kroppen när man ser sånt. Det är som naturen talar till en. Jag blir alldeles glad.

Igår var jag och en go vän på bio. För det första så blir jag så glad när jag väl kommer iväg på lite sånt, det är lyx för en småbarnsmor att gå på bio, i alla fall denna småbarnsmamman. Sen var det en så bra bio. Vi såg faktiskt på "Sex and the city". Jag har sett några avsnitt på tvn, men det är inget som jag tycker är speciellt bra. Det är ofta för magstarka scener, det fanns några sådana i filmen oxå men om man kan se förbi det så var den väldigt bra. Jag både skrattade och grät. Det handlade till stor del om förlåtelse. Att kunna förlåta och gå vidare och lämna hemskheter bakom dig. Kan vi det idag? Kan jag det idag? Min önskan är att jag och min familj ska kunna förlåta och gå vidare, att kunna glömma och förlåta. Det är vad vi försöker eftersträva och vad vi försöker inpränta i våra barns liv. Det har gått bra "so far". Ha en förlåtande attityd, det är absolut inte bara den du förlåter som vinner på det, det är DU i första hand.

Var lycklig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej! vilken fin blogg:) jag har faktiskt också funderat på att börja blogga men får aldrig riktigt tummen ur... läser en mängd bloggar nästan varje dag, nu har jag en till att läsa, roligt:)

ewamik sa...

Hejsan!
Kul att läsa din blogg.
Vår dator har fått något fnatt så jag är hos Leif och IL och läser.
Vi har käkat palt här.
Kramtill er alla.// Ewa M

Anonym sa...

Sex and the city rockar :)
Riktigt bra blogg du skriver Anna.

Puss och kram