måndag 14 juni 2010

Dagen D utan någon ankomst!

Idag har jag gått mina 40 veckor och bebben har inte velat komma ut än. Har haft min kära mor här i drygt ett dygn och det är ju så skönt att ha ngn hemma ifall... Samma dag som Elvira kom så planterade jag på min dåvarande balkong så jag tänkte att det kanske skulle hjälpa om jag fick pyssla lite med jord :)! Här kommer några bilder från dagen som gått:

Ester och Elvira njuter av livet!



Här är min sköna och fina sommarstol som jag köpt på Jula och fått på lite färg på. Annars är de ALLDELES för dyra för min budget.


Här är vårat lanne som börjat ta mer och mer fart!


Detta blev dagens projekt. En gammal låda jag har haft sen jag minns inte när som jag nu planterat kryddor i. Basilika, Timjan, rosmarin, Citronmellis och Oregano, mmm vad det doftar gott när man går förbi.




Denna blomma köpte jag idag och planterade ihop med lite annat.


Barnen älskar att plocka blommor. De går in och hämtar vasar själva och häller i vatten och sätter i blommorna. Här är dagens bukett av Elvira, inte dåligt för en 3 åring.

Just nu ligger hon i rummet brevid och kämpar med att komma till ro. För första gången sen i lördags så sa hon att "mamma jag vill faktiskt ha min napp"...stackars liten...men det har gått jättebra så det hoppas vi att det ska fortsätta med.
Pussar och kramar på er!
//Anna




4 kommentarer:

Pysselochpassion.bloggpost.com sa...

Hej systera!! Ja du vet ju att jag håller koll på dej vid detta laget. Om du får möjlighet så påminn Danne om att maila så att jag oxå kan få veta om någon går in på min blogg.

Anna Larsson sa...

Har påmint honom. Ska försöka så fort han får tid!
Kul att du är här!
Kram

Vilhelmida sa...

Hello babe! Tom jag kommer ihåg den där lådan från din lägenhet i AKALLA, eller hur? Den måste ha hängt med ett tag. Hursomhelst så blir det ju jättefint!

Anna Larsson sa...

Japp Ida, det har du rätt i ;)! Tack!